وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ آموزشی دونستنی مرجعی تخصصی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... می باشد که سعی بر این داریم تا اطلاعاتی مفید و کاربردی درباره این حوزه های جذاب به شما ارائه کنیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

سنگ چشم ببر چیست و چگونه تشکیل می شود؟
سنگ چشم ببر نوعی کوارتز (شبه شکل) از جایگزینی آزبست کروسیدولیت با رنگ خاکستری آبی نسبت به کوارتز است. کروسیدولیت نوعی آزبست یا پنبه کوهی است و مجموعه‌ای از رشته‌های الیافی است که با استفاده از آهن ساخته شده‌اند که با موقعیت موج و نور نور بر روی این الیاف باعث ایجاد درخشش یا انعکاس نور خاص در چشم می‌شود. . ببر.
چشم ببر در بسیاری از نقاط جهان یافت می شود. اگر چه مهم ترین منابع آن تایلند و آفریقای جنوبی به دلیل کیفیت استثنایی هستند. به غیر از آنها، هند، استرالیا، نامیبیا، کانادا، برزیل، برمه، چین و اسپانیا از دیگر ذخایر این سنگ در جهان هستند.


انواع رنگ سنگ چشم ببری
چشم ببر ممکن است دارای نوارهایی از هماتیت زرد طلایی، قرمز مایل به قهوه ای یا خاکستری روشن باشد. چشم ببر را می توان در خطوط، لایه ها یا نقش ها یافت و هر یک از این رنگ ها زیبایی منحصر به فردی به آن می بخشد. در فرآیند تشکیل و تغییر این سنگ، اکسید آهن، کروسیدولیت و هیدروکسیدها که مسئول رنگ سنگ چشم ببر هستند، کوارتز را می شکند و لکه هایی ایجاد می کنند که رنگ هایی از زرد طلایی تا قهوه ای (آهن) به ما می دهند. اکسید) چشم ببر. البته در مورد انعکاس نور از چشم گربه ای، نوارهای رنگی زمانی ناپدید می شوند که فقط هیدروکسید در الیاف کروسیدولیت وجود داشته باشد، که در هنگام تشکیل با اشکال معدنی متناوب (کاذب) سنگ ها رایج است.
چشم های حکاکی شده
برای اینکه جلوه چت یا گربه ای این سنگ خوب به نظر برسد باید در جهت و به موازات طول دانه های داخلی این سنگ برش داده شود. در نتیجه، وقتی آن را به صورت عمودی یا روی بیشتر الیاف چشم ببر حک می کنید، نتیجه می تواند یک سنگ قهوه ای تیره با تمایل سیاه مرده و بدون Chatoyance باشد!
این طناب نازک مانند طناب می تواند تا دو اینچ طول داشته باشد. قطر آنها معمولاً 0.001 میلی متر تا 0.000039 اینچ است و گاهی اوقات آنقدر طول ندارند که برش خوبی برای نشان دادن تشک خود داشته باشند. به طور کلی از سنگ چشم ببر در مهره ها، مهره ها، آویزها و مدال ها، انگشترها و به ویژه دستبندها استفاده می شود و برای کلکسیون ها استفاده می شود.
روش تشخیص سنگ چشم ببر اصلی و طبیعی چیست؟
این سنگ از طریق تست رنگ و دوام آن قابل تشخیص است. سختی سنگ چشم ببر بین 6.5-7 است، بنابراین می تواند شیشه را بدون خراشیدگی خراش دهد. شاید این راهی باشد که بتوان آن را از پلاستیک کمی متمایز کرد. البته این یک آزمایش مخرب است و باید مراقب باشید که در حین انجام آن آسیبی به سنگتان وارد نشود. نتیجه بعدی آزمایش نور واقعی است که چشم ببر یا chatoyance را نشان می دهد. همچنین مهمترین ترکیب رنگ چشم ببری طلایی تا شکلاتی و قهوه ای تیره است که ناشی از ترکیبات دی اکسید سیلیکون است. راه مهم دیگر برای تشخیص سنگ چشم ببر، تعیین وزن سنگ است.
خوشبختانه چشم ببر به دلیل ارزان بودنش مصنوعی یا آزمایشگاهی نیست و نمونه های چشم ببر معمولاً پلاستیکی یا رنگی مصنوعی هستند که به صورت سنگ های کلسدونی مشابه فشرده می شوند و با بازی نوارهای موازی نور مشخص می شوند.

بیشتر بدانید: خواص سنگ آمیتیست
چشم ببر قرمز و ارتقاء آن
شاید نمونه هایی از نوع کمتر رایج چشم ببر قرمز در بازار را دیده باشید که به چشم ببر قرمز یا چشم گاو نر معروف است. اکثر آنها با حرارت دادن به این رنگ دست یافتند. در این روش برای جلوگیری از سوء ظن حرارت ابتدا سنگ را در کوره خنک قرار می دهند و هر ساعت 50 درجه فارنهایت به آن اضافه می کنند تا به 400 درجه برسد و سپس به آرامی سرد می شود. راه های دیگری برای بهبود چشم ببر وجود دارد. به خصوص در مورد پترسایت که در آخرین مرحله پولیش با پرکردن و تزریق چسب یا موم به داخل ترک ها استفاده می شود.
اندکی پس از کشف چشم ببر، حکاکی‌کنندگان معروف Idar-Oberstein از روش هیدروکلریک و اسید اگزالیک استفاده کردند تا رنگ سنگ‌های تیره چشم ببر را کم‌رنگ‌تر، روشن‌تر، شفاف‌تر و زردتر کنند. پس از برش مناسب، نتیجه بسیار شبیه به "چشم گربه" انواع نادر کریزوبریل بود. البته یک گوهرشناس به راحتی می تواند تفاوت را تشخیص دهد.
سنگ آهن ببر (ماتریس آهن ببر)
سنگ آهن ببر یا ماتریکس چشم ببر نوعی زغال سنگ کوارتز قهوه ای با فرمول شیمیایی SiO2 + Fe2O3 است، بنابراین حاوی اکسید آهن است. این سنگ از ترکیب لایه‌های طلایی چشم ببر، جاسپر قرمز و رگه‌هایی از هماتیت خاکستری فلزی غنی از آهن تشکیل شده است که در جواهرات و کلکسیون‌ها بسیار محبوب است. استرالیا، برزیل، انگلستان، مکزیک و اطراف دریاچه سوپریور از مناطق مهم این سنگ آهن هستند. این گونه به خصوص در نمونه های قرمز رنگ و بدون رگه های زرد چشم ببر در واقع جاسپیلیت است و زیرگروه چشم ببر نیست.

برای مشاهده و خرید دستبند عقیق قرمز و چشم ببری اینجا کلیک کنید.

  • ۰۱/۰۹/۱۵
  • مصطفی بخشیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی