وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ آموزشی دونستنی مرجعی تخصصی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... می باشد که سعی بر این داریم تا اطلاعاتی مفید و کاربردی درباره این حوزه های جذاب به شما ارائه کنیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

تاریخچه آمیتیست
آمتیست از دیرباز برای ساخت جواهرات و طلسم ارزشمند بوده است. معمولاً هنگام نوشیدن شراب ترکی استفاده می شود کلمه "Amethyst" از کلمه یونانی "Amethystos" گرفته شده است که به معنای "مست نشده" است. این سنگ سابقه طولانی در مراسم مذهبی دارد.
در کتاب مصری مردگان، دستوری برای قرار دادن آمیتیست به شکل قلب بر روی بدن یک فرد متوفی وجود دارد. زمانی در چین به طرفین دادگاه تکه ای از سنگ آمتیست داده می شد زیرا معتقد بودند که این سنگ به فرد نگرش مثبت می دهد و در نتیجه به نتیجه مطلوب می رسد.
نام آمتیست از یونان باستان گرفته شده است. قدیمی ها معتقد بودند که شخصی که آمیتیست را حمل می کند از نوشیدن خودداری می کند.


درباره سنگ آمتیست
این سنگ نوعی کریستال کوارتز صورتی است. آمتیست گرانترین سنگ در گروه کوارتز محسوب می شود که در کتب گوهرشناسی فارسی به این سنگ (جمشت) و در لاتین (آمیتیس) می گویند. نام آمتیست از یونانی گرفته شده و به معنای "مست" نیست. چون فکر می کردند خوردن دستبند یا گردنبند آمتیست مانع مستی شما می شود.
برخی از کریستال های آمیتیست در برابر نور خورشید رنگ خود را از دست می دهند. با این حال، اشعه ایکس می تواند رنگ اصلی خود را بازگرداند.کریستال های آمتیست به دلیل حرارت زیاد به رنگ زرد روشن، قهوه ای، سبز و آبی در می آیند. یکی دیگر از ویژگی های سنگ آمتیست، شکننده بودن آن است. بنابراین، باید بسیار با احتیاط نگهداری شود.
رنگ سنگ های آمیتیست
این سنگ در سایه هایی از بنفش روشن تا بنفش تیره مشاهده شده است، همچنین جالب است بدانید که دارای یک پدیده دو رنگ ضعیف است و اغلب به رنگ بنفش و قرمز بنفش ظاهر می شود.
رنگ های زرشکی-سیری، زرشکی قیمت بالاتری در بازار جهانی دارند. خوب است بدانید که این سنگ به رنگ سبز نیز موجود است، برخی از کریستال ها در زیر نور خورشید رنگ خود را از دست می دهند. با این حال، اشعه ایکس می تواند رنگ اصلی را بازیابی کند.
کریستال های آمتیست با حرارت دادن به زرد روشن، قهوه ای، سبز و آبی تبدیل می شوند و رنگ های زرد به عنوان سیترین فروخته می شود. اما وقتی این سنگ سبز می شود، ‌ می رود مشخص نیست، مقدار زیادی عنصر آهن (Fe2 +) دارد که در طبیعت بیشتر از کوارتز سبز رایج است، اما بیشتر سنگ های سبز موجود در بازار جواهرات با عملیات حرارتی ایجاد می شوند.
بیشتر سنگ های سبز موجود در این گوهر نیز از برزیل است. رنگ قهوه ای یا آبی آن که به رنگ چای معروف است نیز بسیار زیباست.

بیشتر بدانید: چاکرا چیست؟
خواص درمانی سنگ آمتیست
خاصیت این سنگ عمدتاً به این دلیل است که انواع احساسات بد را از انسان دور می کند و ذهن او را پاک و شفاف می کند. از طرف کودکان، می تواند اضطراب و سردرگمی ناشی از بلوغ یا هر نوع غم و اندوه و افسردگی مرتبط با افت تحصیلی یا شنیدن اخبار بد مانند طلاق یا مرگ را از بین ببرد. یکی دیگر از خواص آمتیست در چنین مواقعی این است که تمام احساسات منفی را جذب می کند و به کودک آرامش می بخشد.
برای کودکانی که دارای ناتوانی های مختلف هستند و یا از مشکلات جسمی و روحی رنج می برند، چند تکه سنگ یاقوت بنفش در اتاق کمک می کند تا این نیروهای منفی از وجودشان خارج شود و اتاق آنها به حالت آرام و متعادل بازگردد. برای درمان درد موضعی، یک سنگ یاقوت بنفش را مستقیماً روی یا اطراف ناحیه درد به مدت 20 دقیقه قرار دهید تا درد تسکین یابد.
سنگ آمتیست خشم، عصیان، ترس، انگیزه، اضطراب و نگرانی را از بین می برد. آمتیست سدی است که روح ما را از تجربه امکانات بی حد و حصر باز می دارد. آمیتیست رویاهای ما را پاک می کند. آمتیست به دلیل نور بنفش تیره ای که از خود ساطع می کند، ارزش درمانی زیادی به خصوص در زمینه رنگ درمانی دارد.
آمتیست به دلیل ارتعاشات بالایی که دارد برای انواع دردهای شدید موثر است و به التیام دردهای جسمی و همچنین دردهای ناشی از رنج و اندوه کمک می کند. سنگ آمتیست به درمان سردرد و بی خوابی کمک می کند. آمتیست در درمان بیماری های ناشی از عدم خلوص خون مانند لرزش، اگزما، آکنه و حتی بیماری های مقاربتی موثر است.
خواص عرفانی سنگ آمتیست
آمتیست قدرت اراده را افزایش می دهد. استفاده از این سنگ برای رهایی از عادت های بد بسیار مفید است.

بیشتر بدانید: خواص سنگ های آمیتیست و رز کوارتز
بنابراین معتادان به مواد مخدر که می خواهند مواد مخدر، تنباکو یا الکل را ترک کنند از این سنگ استفاده می کنند.
همچنین در رابطه با چاکراهای پیشانی و تاج این سنگ در تسکین دردهای ناشی از میگرن و سردردهای عصبی و همچنین حملات عصبی به ویژه صرع بسیار مفید است.
علاوه بر این، آمتیست برای خوابیدن زیر بالش برای رفع بی خوابی و کابوس های شبانه توصیه می شود.

برای مشاهده و خرید دستبند آمیتیست اینجا کلیک کنید.

  • ۰۱/۰۹/۱۴
  • مصطفی بخشیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی