وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ آموزشی دونستنی مرجعی تخصصی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... می باشد که سعی بر این داریم تا اطلاعاتی مفید و کاربردی درباره این حوزه های جذاب به شما ارائه کنیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

سنگ رز کوارتز
روژنین با ترکیب شیمیایی SiO2 گروهی از کانی ها و نوعی کانی کوارتز است. این سنگ قیمتی در ابتدا در برزیل کشف شد و از صورتی بسیار روشن تا صورتی متوسط ​​تیره متغیر است. از نظر کالیستوگرافی شش ضلعی و منشوری، غیر هرمی، شبه مکعبی است. این سنگ دارای ضریب شکست: 1.544 تا 1.553، وزن مخصوص: 2.66، سختی: 7 است.
در مورد بحث شکسته، حالت پوستی، تراشیده و ناهموار و همه جمع شده است. واریانس آن 0.013 است. درخشندگی رز کوارتز کم رنگ تا بنفش کامل است و اشعه ایکس فقط یک درخشش آبی کم رنگ ایجاد می کند. نوع لومینسانس رنگ های فلورسنت، اشعه ماوراء بنفش، اشعه ایکس است. فرآیندهای فرآوری آن نیز به تشعشع، تغییر رنگ، درخشندگی ظاهر و یا بهبود ماندگاری گوهر مربوط می شود.کوارتز رز در دسته سنگ های نیمه قیمتی قرار می گیرد.


تاریخچه و اهمیت منطقه رز
دارای رنگ صورتی روشن است که آن را شبیه گل رز صورتی می کند. این سنگ از دیرباز مورد توجه بوده و از قدیم الایام به عنوان سنگ عشق و محبت شناخته می شده است. این سنگ اولین بار در برزیل کشف شد و منشا آن پگماتیت است
کریستال های کوارتز رز
گروه کوارتز در طول تشکیل مرز مشخصی ندارد و مرزهای آن در هم تنیده شده است. به همین دلیل است که این نوع کوارتز ساختار کریستالی ندارد و وقتی آن را به افرادی که با آن آشنایی ندارند نشان می دهید می گویند کوارتز طبیعی نیست. این در حالی است که نه تنها طبیعی، بلکه نوع خاصی از سنگ به نام رز کوارتز است.
طیف رنگ های رز کوارتز
رنگ رز کوارتز از صورتی بسیار کم رنگ تا صورتی تقریبا بی رنگ و مات متغیر است. رنگ های جذاب این سنگ معمولا در اندازه های بزرگ یافت می شود و نمونه های کوچک رنگ خوب کمیاب است. اجزای معدنی به این سنگ صورتی ظاهری شفاف و ابر مانند داده است.
در ادبیات معدنی، رنگ صورتی کوارتز رز در طول سال ها به تیتانیوم، منگنز و آهن نسبت داده شده است. در اواخر دهه 1990، تحقیقات جالبی در مورد رنگ رز کوارتز انجام شد. در این تحقیق مقدار زیادی رز کوارتز از سراسر جهان جمع آوری شد و به آرامی در اسید هیدروفلوئوریک در دمای 100 درجه سانتیگراد حل شد. این فرآیند شامل حل کردن دی اکسید سیلیکون، کوارتز و هر ماده محلول در این دما بود. پس از عملیات اسیدی، نمونه هدف توده ای از الیاف صورتی بسیار نازک باقی ماند. الیاف حاصل با استفاده از میکروسکوپ الکترونی روبشی، طیف‌سنجی مادون قرمز، طیف‌سنجی رامان، طیف‌سنجی جذب نوری و پراش اشعه ایکس مورد بررسی قرار گرفتند. پس از بررسی، مشخص شد که الیاف صورتی یک بوروسیلیکات با خواصی شبیه به عنصر Domortirite است. بنابراین دانشمندان بر این باورند که رنگ صورتی کوارتز رز به دلیل همین الیاف صورتی است که به آن دومورتیریت می گویند.
دو نوع مختلف: رز کوارتز یا رز کوارتز نحوه تشکیل
همانطور که گفته شد، رز کوارتز به رنگ صورتی روشن تا صورتی متوسط ​​است. به عبارت دیگر، این ماده رنگ خود را از اجزای فیبری کانی های دومورتریت مانند می گیرد. دانشمندان نوع دیگری از رز کوارتز را کشف کرده اند که به روشی متفاوت رنگ می شود. در واقع در نوع جدید، تشعشعات طبیعی در شبکه اتمی کوارتز به جای سیلیکون (SI) مراکز رنگی بر پایه آلومینیوم (Al) یا فسفر (P) ایجاد می کند.
اگرچه این کوارتز به نام «کوارتز رز» نیز شناخته می‌شود، اما برخی از محققان پیشنهاد کرده‌اند که باید آن را «کوارتز صورتی» نامید تا از کوارتز رز معمولی متمایز شود. دو سنگ ذکر شده از نظر ظاهر و ظاهر متفاوت هستند. کوارتز صورتی به شکل منظم، متمایز و کاملاً مشخص وجود دارد، در حالی که کوارتز رز به شکل کریستال‌های آندرال یا نامنظم در کریستال‌هایی با ظاهری کمتر دیده می‌شود. همچنین رز کوارتز می تواند سفید باشد که برای استفاده در جواهرات بسیار مناسب است. علاوه بر این، کوارتز صورتی به اشعه ماوراء بنفش بسیار حساس است، بنابراین اگر در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار گیرد، می تواند به سرعت رنگ خود را از دست بدهد. تابش می تواند رنگ را بازیابی کند. در مقابل، رز کوارتز معمولی این حس را ندارد.

بیشتر بدانید:  ست و نیم ست چه تفاوتی با هم دارند؟
خواص رز کوارتز
سنگ رز کوارتز دارای ارتعاشاتی است که عشق را جذب می کند. در واقع رز کوارتز چاکرای قلب را به روی انواع عشق، عشق شخصی، عشق خانوادگی، عشق دوستی و عشق رمانتیک باز می کند. با اصلاح قلب خود و تمرین بخشش به شما کمک می کند بی قید و شرط عشق بورزید. به پیشگیری از قلب ناشی از درد کمک می کند. این کریستال ابزار خوبی برای از بین بردن انرژی بد، خلاص شدن از شر و جذب انرژی خوب است. از دیگر فواید رز کوارتز می توان به کاهش استرس و اضطراب، تحمل و شفقت، بخشش دیگران، دوری از حسادت و ناامنی اشاره کرد.
از نظر فیزیکی، رز کوارتز خواص زیادی دارد. برای پیشگیری از بیماری های قلبی، سردرد، مشکلات معده و بیماری های ناشی از استرس مفید است. رز کوارتز همچنین برای درمان گردش خون، اختلالات قاعدگی، ترومبوز، حملات قلبی و مشکلات پوستی مانند آکنه، زخم و چین و چروک شناخته شده است. یکی دیگر از کاربردهای رز کوارتز استفاده از این سنگ در دوران بارداری است. باعث بهبود سلامت مادر و کودک، کاهش زایمان، افزایش شیر مادر و جلوگیری از افسردگی پس از زایمان می شود.
کریستال های شگفت انگیز رز کوارتز تأثیر زیادی بر گرداب انرژی از آب زیرزمینی دارند و می توانند استرس الکترومغناطیسی را کاهش دهند. بنابراین نگهداری آن در نزدیکی مانیتور کامپیوتر یا تلویزیون مفید است.
آمتیست چیست؟
سنگ های قیمتی آمتیست کریستال های شش وجهی هستند و یکی از کانی های کوارتز محسوب می شوند و در بسیاری از نقاط جهان یافت می شوند. رنگ بنفش سنگ های قیمتی آمیتیس از صورتی تا بنفش متغیر است.
آمتیست گرانبهاترین سنگ از گروه کوارتز است. این نوع سنگ کریستال کوارتز بنفش است.
این سنگ بنفش یک سنگ قیمتی شفاف با سختی 7 در مقیاس Mohs و یکی از معروف ترین انواع در خانواده کوارتز است. این سنگ معمولاً به صورت کریستال شش ضلعی وجود دارد و در سنگ های آذرین و دگرگونی به ویژه گرانیت و گنیس تشکیل می شود.
تاریخچه آمیتیست
نام این ماده معدنی از کلمه لاتین به معنای هوشیار گرفته شده است و ریشه در باور یونانیان باستان دارد که این سنگ اثرات الکل را خنثی می کند.
یونانیان معتقد بودند که قرار دادن آمتیست زیر زبان هنگام نوشیدن شراب از مستی جلوگیری می کند. گفته می شود که این سنگ برای سنت ولنتاین بسیار مهم است و آنها سنگی از آمتیست با چهره تراشیده شده "کوپید" (خدای عشق به شکل پسری برهنه) به گردن خود می آویزند. شاید به همین دلیل است که امروز در این ماه (14 فوریه - 25 بهمن) روز ولنتاین (روز عشق) برگزار می شود.
مصریان باستان از آمتیست به عنوان سنگ قیمتی استفاده می کردند و آن را تراشیده می کردند. مهره های آمتیست در گورهای آنگلوساکسون در انگلستان پیدا شده است. جنگجویان یونان باستان معتقد بودند که سنگ آمتیست آنها را خنک نگه می دارد و در جنگ از آنها محافظت می کند.
تا قرن هجدهم به دلیل کمیاب بودن آمتیست، این سنگ فقط متعلق به آقایان و کاردینال ها بود و از نظر ارزش با الماس، یاقوت و زمرد برابری می کرد، اما با کشف معادن بزرگ از جمله در برزیل، ارزش آن کاهش یافت.

بیشتر بدانید: تفاوت های بین نیم ست های نقره چیست؟

خواص سنگ آمتیست
در ترک عادت های بد موثر است.
نگهداری و رونق کسب و کار را افزایش می دهد.
یکی از خواص سنگ آمتیست این است که چاکرای پیشانی را فعال می کند.
در دست گرفتن آمتیست ترس و اضطراب را از بین می برد
آمیتیست نماد شادی است.
برای تمرکز و مدیتیشن استفاده کنید
تقویت سیستم ایمنی بدن
راحت
در تصفیه بهتر خون موثر است
سنگ آمتیست بر اساس طیف رنگ و تئوری رنگ برای متولدین آذرماه مناسب است. اما از نظر طالع بینی سنگ آمتیست برای متولدین بهمن و اسفند مناسب است.
بهبود حافظه
به کاهش ریزش مو کمک می کند
اصلاح کم خونی
یکی دیگر از خواص سنگ آمتیست ایجاد میدان مغناطیسی است. سنگ آمتیست در واقع ایجاد کننده میدان مغناطیسی است و از آنجایی که بدن دارای میدان مغناطیسی در داخل است، می توان بین بدن و سنگ آمتیست انرژی مبادله کرد و برای مدتی در مقابل میدان مغناطیسی ایجاد شده توسط آن ایستاد. سنگ. چند ثانیه.. اینگونه می توانید میدان مغناطیسی طبیعی بدن خود را تقویت کنید.
حکیمان معتقدند که استفاده از این سنگ بنفش روشن برای رهایی از عادات بد بسیار مفید است. بنابراین معتادانی که قصد ترک مواد مخدر، سیگار یا مشروبات الکلی را دارند از این سنگ بنفش استفاده می کنند و شاید این مهم ترین و معروف ترین خاصیت سنگ آمتیست بنفش باشد.
سنگ آمتیست را می توان به عنوان منبع بی پایانی از قدرت استفاده کرد که تأثیر زیادی بر ذهن و روح دارد. رنگ بنفش و زیبای سنگ آمتیست را می توان به عنوان یکی از مناسب ترین منابع برای رنگ درمانی استفاده کرد. رنگ درمانی با این سنگ با حذف استرس و احساسات منفی از بدن انجام می شود.

 

محدوده رنگ چشم ببر
این نگین مشابه چشم ببر یا گربه، قهوه ای مایل به زرد تا زرد طلایی است. تشخیص چشم ببر به دلیل رنگ متفاوت و خاص آن بسیار آسان است. در واقع رنگ چشم ببری نشان دهنده قدرت، اعتماد به نفس، هوش، شجاعت، پیروی از قلب و سر است.
سنگ چشم ببر دارای نوارها و پیچ هایی است که می تواند در سایه های مختلف زرد، نارنجی، قرمز و مشکی باشد. قهوه ای رنگی گرم و پایدار است که نشان دهنده اعتماد به نفس و قدرت است. در واقع رنگ زمین است و به شما احساس امنیت می دهد. رنگ طلایی و زرد این سنگ نشان دهنده عشق، ثروت، عشق و رفاه است.
منشا و تولید سنگ چشم ببر
بیشترین تولید این سنگ در آفریقای جنوبی و استان کیپ شمالی تایلند است، اما در نامیبیا، ایالات متحده، کانادا، استرالیای غربی، اسپانیا، برزیل، میانمار و چین نیز وجود دارد. معادن این سنگ در سراسر هند یافت می شود
ویژگی های سنگ چشم ببر
اگر در مواجهه با فرصت های جدید کوته بین یا مردد هستید، اگر از ناشناخته ها می ترسید و ریسک می کنید، چشم ببر می تواند به شما کمک کند. چشم ببر شما را تشویق می کند که در تمام زمینه های زندگی خود شجاع، جسور و شجاع باشید. اگر می خواهید شجاعت خود را برای غلبه بر ترس خود افزایش دهید، کریستال چشم ببر بهترین انتخاب است.
چشم ببر به شما کمک می کند تا سخت کار کنید و موفقیت خود را تجسم کنید. این سنگ می تواند انرژی شما را برای ادامه کار و در نتیجه رسیدن به موفقیت تقویت کند. چشم ببر اراده را تقویت می کند. وقتی دنیای اطراف شما نامطمئن به نظر می رسد، این سنگ به شما شجاعت و اعتماد به نفس می دهد.
فواید سنگ چشم ببر
با جواهر چشم ببر، یاد خواهید گرفت که چگونه جاه طلبی را متعادل کنید. این سنگ کمک می کند تا در مسیر جلال زیاد دور نشویم و دیگران را در شعاع نیاوریم. بنابراین، در کار خود تهاجمی و خصمانه نخواهید بود. در عین حال، منبعی از انرژی و نشاط در درون خود خواهید داشت که به حمایت از ایده های شما در کاری که انجام می دهید کمک می کند.
این سنگ یک تکیه گاه عالی برای کمک به شما است که به وضوح فکر کنید و شجاعت لازم را برای انجام آنچه می خواهید به دست آورید. چشم ببر به شما کمک می کند به خودتان ایمان بیاورید حتی وقتی دیگران باور ندارند.
از نگین چشم ببر برای دفع چشم بد نیز استفاده می شود. چشم ببر می تواند هر انرژی منفی را که به سمت شما می آید از بین ببرد. مدیتیشن با The Tiger Eye Gem به شما کمک می کند تا با خواسته های خود ارتباط برقرار کنید اما اجازه ندهید آنها شما را کنترل کنند. قدرت واقعی چشم ببر آن چیزی نیست که انرژی این کریستال به انسان می دهد، بلکه آن چیزی است که واقعا در درون فرد وجود دارد. در واقع فقط این سنگ به شما کمک می کند تا آنها را پیدا کنید.
فواید چشم ببر باستانی
در زمان های قدیم، جنگجویان و سربازان هنگام رفتن به جنگ از چشم ببر استفاده می کردند زیرا معتقد بودند استفاده از این سنگ به آنها قدرت و محافظت می دهد. سربازان رومی به ویژه به دلیل شباهت این سنگ به چشم ببر به قدرت آن اعتقاد داشتند. چشم قدرتی برای دیدن و دانستن بود که در زمان جنگ بسیار مهم بود. برخی فرهنگ ها نیز از چشم ببر برای دفع چشم بد استفاده می کردند.
تمدن های دیگری مانند چین باستان نیز از کریستال چشم ببر استفاده می کردند. آنها معتقد بودند که این سنگ برای صاحبش خوشبختی می آورد. در اساطیر شرقی، ببر جادویی نماد شجاعت، صداقت و قدرت بود. به همین دلیل تمدن های باستانی کریستال چشم ببر را با این ویژگی ها و این موجود افسانه ای مرتبط می کردند.
یکی دیگر از باورهای قدیمی این است که این سنگ برای به دست آوردن اعتماد به نفس و خوش بینی فرد را همراهی می کند. آتش یا عنصر خورشیدی موجود در این سنگ توانایی انسان را برای رسیدن به بدیهی ترین خواسته ها بیدار می کند. انرژی درونی این سنگ به فرد کمک می کند تا به خواسته های خود برسد.

بیشتر بدانید:دستبند هفت چاکرا چست؟
نکات چشم ببر برای درمان چاکرا
خواص درمانی چشم ببر از ترکیب عناصر خورشید و زمین به دست می آید. این همان چیزی است که زمین را ایجاد می کند و ارتعاشات آن را القا می کند. در واقع کریستال چشم ببر به این دلیل است که این سنگ به چاکرای سوم یعنی چاکرای شبکه خورشیدی متصل است. شکل کریستال چشم ببر، شبیه به بدن ببر، با انرژی درونی قدرتمند این سنگ مطابقت دارد. چشم ببر، مرکز انرژی قدرت شخصی و اعتماد به نفس، عدم تعادل در این چاکرا را اصلاح می کند و بیشترین اعتماد به نفس را به شما می دهد.
نگه داشتن این سنگ در هنگام مدیتیشن بسیار مفید است. این سنگ حاوی ارتعاش پرتو طلایی است و بنابراین برای مدیتیشن بسیار موثر است. پرتو ارتعاشی طلایی حالتی از شفقت، مهربانی و عشق بی قید و شرط است. این سنگ به فرد کمک می کند تا از نظر روحی و جسمی فعال تر باشد.

 

برای مشاهده و خرید دستبند رزکوارتز و آمیتیست وارد لینک زیر شوید.

https://asmon.ir/product/%d8%af%d8%b3%d8%aa%d8%a8%d9%86%d8%af-%d8%b1%d8%b2-%da%a9%d9%88%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%b2-%d9%88-%da%86%d8%b4%d9%85-%d8%a8%d8%a8%d8%b1-%d9%88-%d8%a2%d9%85%db%8c%d8%aa%db%8c%d8%b3%d8%aa/

  • ۰۱/۰۹/۱۱
  • مصطفی بخشیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی