وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ آموزشی دونستنی مرجعی تخصصی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... می باشد که سعی بر این داریم تا اطلاعاتی مفید و کاربردی درباره این حوزه های جذاب به شما ارائه کنیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

تبریز یکی از شهرهای خوش آب‌وهوا و ۴ فصل ایران است و یک مقصد گردشگری فوق‌العاده برای گذران تعطیلات محسوب می‌شود. اگر قصد سفر به این شهر زیبا و تفریحی را دارید، باید در اولین قدم بهترین زمان سفر به تبریز را بدانید. تبریز در هر فصلی از سال زیبایی منحصربه‌فرد خود را دارد، اگر عاشق دیدن مناظر طبیعی پوشیده از برف هستید، باید در فصل زمستان به تبریز سفر کنید، اگر از دیدن طبیعت سرسبز، شکوفه‌های زیبا و نسیم خنک لذت می‌برید، بهار را به‌عنوان بهترین فصل سفر به تبریز انتخاب کنید. پیش از اقدام برای مسافرت به این شهر دیدنی و گردشگری، با این مطلب همراه باشید تا بتوانید در بهترین و مناسب‌ترین زمان با توجه به علاقه و اولویت‌های خود از جاذبه‌های طبیعی تبریز دیدن کنید.

بررسی آب و هوای تبریز

قبل از بررسی بهترین زمان سفر به تبریز، بهتر است ابتدا با شرایط کلی آب‌وهوای این شهر معروف آشنا شوید. این شهر سالانه میانگین بارندگی 250 الی 300 میلی‌متر را تجربه می‌کند و میانگین دمای آن در روزهای سرد(منفی 2 درجه) و در روزهای گرم(25 درجه) را نشان می‌دهد. بنابراین به طور کلی می‌توان گفت تابستان‌های تبریز تا حدودی خنک و دلپذیر است و اگر سرد نباشد، حداقل گرم و طاقت‌فرسا هم نیست؛ و زمستان‌هایش سرد و استخوان سوزند. این شهر خوش آب‌وهوا تحت تاثیر بادهایی است که از مناطق مختلف وارد تبریز می‌شود، از جمله:

  • بادهای کوهستان‌های بلند
  • بادهای سمت دریاچه ارومیه و خزر
  • بادهای سیبری و شمالی
  • بادهای دریای سیاه
  • بادهای مدیترانه
  • بادهای اقیانوس اطلس

چه فصلی را برای سفر به تبریز بهتر است؟

همان‌طور که پیش‎تر اشاره کردیم، تبریز جزو شهرهای چهار فصل ایران است، بنابراین می‌توان گفت که هر فصلی از سال برای سفر به این شهر زیبا، مناسب است. چراکه زیبایی طبیعت شهر تبریز به‌گونه‌ای است که در هر زمانی، گردشگران را به خود مجذوب کرده و لحظات خاطره‌انگیزی را برای آنها رقم می‌زند. تبریز زمستان‌های بسیار سرد و پر بارشی دارد، بنابراین اگر عاشق برف بازی و تماشای دامنه‌های پوشیده از برف هستید، سفر به تبریز را برای زمستان برنامه‌ریزی کنید؛ و اگر عاشق هوای خنک یا معتدل هستید، به سفر در بهار یا تابستان فکر کنید. حال برای اینکه راحت‌تر بتوانید تصمیم خود را بگیرید، در ادامه از سفر به این شهر در فصول مختلف بیشتر حرف می‌زنیم. 

مطلب مرتبط: راهنمای سفر به کیش با هواپیما

سفر به تبریز در فصل بهار و تابستان

برهیچکس پوشیده نیست که بهار، بهترین زمان سفر به تبریز است، چراکه زیبایی و جلوه طبیعت این شهر در فصل بهار دوچندان می‌شود. در بین ماه‌های مختلف بهار، خرداد بهترین زمان برای سفر به شهر تبریز محسوب می‌شود، زیرا دمای هوا به‌طور معمول بین ۱۷ الی ۲۳ درجه سانتی‌گراد است و در نرمال‌ترین حالت ممکن قرار دارد. از آنجایی که تبریز زمستان‌های سردی دارد، کمی از این سرما تا فروردین ماه نیز ادامه دارد اما نه به شدت سرمایی که در زمستان مشاهده می‌کنید. بنابراین ماه خرداد بهترین زمانی است که می‌توانید به تبریز بروید تا بتوانید زیبایی‌های این شهر را در آب‌وهوای خوش و مطبوع ببینید.

برای مطالعه ادامه مطلب به سایت ویجیاتو مراجعه کنید.

  • ۰۲/۰۹/۳۰
  • مصطفی بخشیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی