وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ آموزشی دونستنی مرجعی تخصصی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... می باشد که سعی بر این داریم تا اطلاعاتی مفید و کاربردی درباره این حوزه های جذاب به شما ارائه کنیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

عقیق واقعی و تقلبی

یکی از مهم ترین مسائلی که در کنار شناسایی سنگ های دیگر باید به آن توجه کرد، نحوه تشخیص عقیق واقعی از تقلبی است. بسیاری از افراد هنگام خرید سنگ های قیمتی و انگشتر با این مشکل مواجه می شوند که برای اینکه انگشتر یا سنگی که به دنبال آن هستند تقلبی نباشد، باید به دنبال چه چیزی باشند. راه حل های مختلفی برای سنگ ها و حلقه های مختلف مانند انگشتر فیروزه، انگشتر عقیق، انگشتر زمرد و غیره مورد بحث قرار گرفته است. در این مقاله می خواهیم ساده ترین راه تشخیص عقیق واقعی از تقلبی را به شما آموزش دهیم تا از این پس در صورت خرید سنگ های قیمتی عقیق از مراکز فروش و حتی فروشگاه های اینترنتی به راحتی بتوانید آن را تشخیص دهید. پس با ما همراه باشید


چگونه اولین عقیق را تشخیص دهیم؟
به طور کلی مهمترین نکته برای تشخیص سنگ عقیق بوی آن است. سنگ های عقیق واقعی معمولا بی بو هستند. اگر عقیق دریافت کرده اید و بوی اسید و مواد شیمیایی می دهد، به احتمال زیاد تقلبی است. پس در حالت اول باید به بوی عقیق بسیار حساس باشید.
دومین موردی که باید بیشتر به آن توجه کنید (چاق نباشید) سنگ عقیق است. به عنوان مثال، بسیاری از فروشندگان از صیقل دادن عقیق مصنوعی برای پوشاندن ترک ها استفاده می کنند. زیرا عقیق مصنوعی به دلیل سرد شدن یا گرم شدن خیلی زود می شکند.
مورد سوم بررسی جنبه نگین عقیق قرمز است. عقیق قرمز به مرور زمان رنگ خود را از دست می دهد و به رنگ مات در می آید.
نکته دیگری که در شناسایی سنگ های قیمتی باید به آن توجه کنید، وزن و شفافیت سنگ قیمتی است. به عنوان مثال، تصور کنید دو سنگ عقیق هم اندازه دارید و می خواهید بین طبیعی و مصنوعی تمایز قائل شوید. اگر یکی از سنگ ها از دیگری سنگین تر باشد، طبیعتاً سنگ سنگین تر را می توان عقیق طبیعی نامید. اگر سنگ اقاط دارید که توسط اجسام مختلف آسیب دیده و یا دارای خط و خش است، متاسفانه باید گفت که سنگ اقاط شما قطعا تقلبی است. نکته دیگری که قبلاً ذکر شد میزان شفافیت سنگ عقیق است. به طور کلی عقیق طبیعی شفافیت نامنظمی دارد در حالی که خطوط و ابرها در داخل آن دیده می شود. اما عقیق مصنوعی اینطور نیست و شفافیت بالایی دارد.

بیشتر بدانید: راه های تشخیص نقره اصل از تقلبی (بدل) برای انگشتر
چگونه عقیق اصلی را می شناسید؟
اگر بخواهیم عقیق طبیعی را از تقلبی تشخیص دهیم باید بگوییم که عقیق اصلی رنگ روشن تری نسبت به عقیق طبیعی دارد و همچنین سنگ عقیق طبیعی اصل دارای رگه های روشن تری است.
در مورد استفاده از زیورآلات عقیق باید گفت که سنگ عقیق به اندازه کوارتز حساس نیست و می توانید هنگام شستن جاهای دیگر از آن استفاده کنید. دلیل آن بافت کوارتزی عقیق است.
با نکات بالا اطلاعات بسیار مهمی در مورد سنگ عقیق واقعی و سایر زیورآلات عقیق دریافت کرده اید و از این پس می توانید به راحتی جواهرات عقیق واقعی را خریداری کنید.
اگر شما عزیزان همچنان در تشخیص عقیق واقعی و تقلبی و سایر سنگ ها مشکل دارید، می توانید سوالات خود را در قسمت نظرات همین مقاله مطرح کنید تا با کارشناسان سایت زرسی این موضوع را در میان بگذارید و همکاران ما راهنمایی خواهند کرد. تو انجامش بده شما .. به این ترتیب می توانید یک نگین عقیق طبیعی و اصیل داشته باشید.
امیدواریم از مقاله ما در مورد نحوه تشخیص عقیق واقعی از تقلبی لذت برده باشید و روشی جدید و آسان برای تشخیص عقیق واقعی و تقلبی بیاموزید.

برای خرید انواع انگشتر مردانه عقیق اینجا کلیک کنید

  • ۰۱/۰۸/۳۰
  • مصطفی بخشیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی