وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ آموزشی دونستنی مرجعی تخصصی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... می باشد که سعی بر این داریم تا اطلاعاتی مفید و کاربردی درباره این حوزه های جذاب به شما ارائه کنیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

شناسه نقره اصلی با شناسایی
زیورآلات نقره مانند طلا هستند. در واقع این علائم راهی برای شناسایی نقره اصلی و نشان دادن هویت نقره و شناسنامه آن است. با کمک این نکات می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید. این برچسب ها اطلاعاتی در مورد نقره خریداری شده شما مانند: خلوص نقره، معدنچی، طراح، جواهرساز و غیره نشان می دهد.
پس اگر نقره واقعی می خواهید به علائم نوشته شده روی آن توجه کنید. اگر زیورآلات نقره شما دارای چنین علائمی است، مطمئن شوید که نقره شما واقعی است، در غیر این صورت به جای واقعی، نقره تقلبی به شما فروخته شده است. زیرا تمامی زیورآلات مرغوب باید دارای برخی از ویژگی های ذکر شده در بالا باشند.
برای تشخیص این علائم، بند گردنبند، داخل دستبند، انگشتر و گوشواره را بررسی کنید. البته نقره قدیمی شما اصل است اما چنین علائمی ندارد یا نقره شما تقلبی است اما دارای علامت است. بنابراین، این روش برای همه جواهرات مناسب نیست. در چنین شرایطی، باید به دنبال روش های دیگری برای تعیین نقره واقعی باشید.
نقره اصلی را با قیراط تشخیص دهید


اگر شما هم سوالی در مورد نحوه تشخیص پول اصلی دارید باید بگوییم که قیراط پول یکی از موارد دیگری است که به شما کمک می کند پول اصلی را از تقلبی تشخیص دهید. اگر پول واقعی است، باید 92.5٪ پول خالص باشد. برای این کار کافی است اعداد 925، 900 و 800 را روی بدنه انگشتر یا دستبند نقره بیابید. در واقع این اعداد نشان دهنده قیراط انگشتر شماست.
البته اگر عدد حک شده به جای 925 900 یا 800 باشد جای نگرانی نیست. این اعداد همچنین نشان دهنده واحد پول اصلی حلقه هستند.
شناسایی نقره اصلی بر حسب وزن
برای اطلاع از انگشتر نقره اصلی، وزن آن را بررسی کنید. اگر نقره شما واقعی باشد، وزن زیادی خواهد داشت. اما اگر انگشتر شما تقلبی است، جای شما خالی است و هنگام پوشیدن آن احساس بدی پیدا می کنید. برای امتحان این روش ابتدا انگشتر خود را بررسی کنید. سپس یک ظرف آب مقطر را روی ترازو قرار دهید و ترازو را صفر کنید. سپس حلقه را در ظرف قرار دهید و عدد ترازو را یادداشت کنید.
در این مرحله کافی است عدد اول را بر عدد دوم تقسیم کنیم. اگر نقره شما خالص است، عدد باید 10.49 باشد. اگر نه، نقره شما تقلبی است. البته این روش همیشه برای تشخیص نقره واقعی کار نمی کند. زیرا می توان عددی نزدیک به این را با جمع و تفریق فلزات جایگزین ایجاد کرد.
معرفی پول واقعی با آهنربا
شاید برایتان جالب باشد که بدانید نقره واقعی همان مغناطیس طلا را دارد. این بدان معناست که اگر پول شما واقعی باشد، هنگامی که آن را نزدیک می کنید، آهنربا را از بین می برد. به همین دلیل کافی است انگشتر خود را به آهنربا نزدیک کنید. اگر نیروی دافعه ایجاد کند، نشان دهنده اصل بودن حلقه شماست.
در غیر این صورت اگر آهنربا انگشتر را به خود جذب کند به این معنی است که حلقه تقلبی است و انگشتر شما فقط نقره است. البته باید توجه داشت که فلزاتی مانند روی، سرب و مس نیز غیر مغناطیسی هستند و ممکن است جذب آهنربا نشوند. در نتیجه، این روش همیشه به عنوان راهی برای تشخیص نقره واقعی کار نمی کند.

بیشتر بدانید: نحوه شناسایی سنگ عقیق اصل برای انگشتر
شناسایی نقره بومی توسط یخ
روش دیگر برای تشخیص نقره استفاده از یخ است. از آنجایی که نقره رسانای انرژی گرمایی است. بنابراین اگر یک تکه یخ در کنار آن قرار دهید، باید زودتر از حد معمول شروع به آب شدن کند. به همین دلیل کافی است یک تکه شیشه به زیورآلات نقره بچسبانید. اگر قالب یخ زودتر از حد معمول شروع به ذوب شدن کرد، این نشان می دهد که نقره شما واقعی است.
اگر نه، پول شما جعلی است یا از آلیاژهای دیگر ساخته شده است.
منشا نقره را با صدا مشخص کنید
صدا راه دیگری برای تشخیص نقره واقعی از تقلید است. برای این منظور کافی است به زیورآلات نقره خود ضربه بزنید. رنگ نقره اصلی نازک و زنگوله مانند است. این در حالی است که سایر فلزات صدای قوی دارند.
در نتیجه، با کمک این راه حل ساده، شما می توانید پول اصلی را از تقلبی تشخیص دهید.
یافتن نقره واقعی در وایتکس
یک راه آسان و جذاب برای تشخیص نقره واقعی استفاده از سفید کننده است. برای این منظور کافی است روی انگشتر نقره خود سفید کننده بزنید. اگر نقره شما واقعی باشد، ناحیه مورد نظر سیاه می شود. این ویژگی اصالت انگشتر نقره شما را نشان می دهد. با کمک این روش ساده و کاربردی می توانید نوع انگشتر خود را بهتر تشخیص دهید.
تشخیص اولتراسوند نقره اولیه
بسیاری از افراد از سونوگرافی برای تشخیص بیماری های مختلف یا بارداری استفاده می کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید با کمک سونوگرافی می توانید پول واقعی را از تقلبی تشخیص دهید. چون صدایی که از فلز می گذرد بسیار متفاوت است. این به شما امکان می دهد از این ویژگی برای شناسایی حلقه سکه اصلی استفاده کنید.
برای این منظور، اندازه گیری ضخامت حلقه نقره با استفاده از سونوگرافی مهم است. این عدد مشخص می کند که نقره اصل است یا نعنایی.
تشخیص نقره واقعی از طریق بو
راه دیگر برای تشخیص نقره واقعی، حس بویایی است. برای این منظور کافی است برای چند ثانیه انگشتر، دستبند یا گردنبند نقره را بو کنید. اگر بوی تند گرفتید به این معنی است که جواهرات شما تمیز هستند. این بدان معناست که انگشترها، دستبندها و گردنبندهای شما بیشتر از مس ساخته شده اند و نقره چندانی ندارند.
چگونه نقره واقعی را از اسید تشخیص دهیم
این روش در مقایسه با روش های دیگر کمی خطرناک تر است. بنابراین، بهتر است قبل از آزمایش اسید، دستکش بپوشید. زیرا اسید می تواند دست شما را بسوزاند. علاوه بر این، بهتر است از انجام این آزمایش در یک منطقه بسته از اتاق خودداری کنید.
برای انجام این آزمایش کافی است مقدار کمی اسید را روی قسمت کوچکی از جواهرات نقره خود بمالید. اگر رنگ در جایی که می خواهید به قهوه ای، قرمز یا سبز تغییر کند، نقره ای شما واقعی است. در غیر این صورت، نقره شما تقلبی است.
شناسایی نقره بومی با استفاده از یک تست ساده
یکی از ویژگی های زیورآلات نقره انعطاف پذیری بالای آن است. برای اینکه راحت تر خم شود. برای دیدن نقره واقعی، می توانید حلقه، دستبند یا گردنبند خود را تا کنید. اگر درخشندگی جواهرات شما زیاد باشد نشان دهنده خلوص بالای آن است. برعکس، اگر سنگ خم یا سخت نباشد، درصد خلوص آن کم است.
اجرای نقره اصل با پارچه سفید
با کمک یک پارچه ساده می توانید اصل یا تقلبی بودن زیورآلات نقره خود را تشخیص دهید. برای این منظور انگشتر، دستبند یا گردن بند نقره را روی پارچه سفید یا روشن بکشید. اگر نقره شما اصل است، باید آثار کثیفی روی پارچه ببینید. در غیر این صورت، جواهرات شما تقلبی است.
یافتن سکه اصلی از طریق آزمایش اسید نیتریک
از آنجایی که روش خانگی روش قابل اعتمادی برای تعیین پول به جای اصل نیست. بنابراین ما روش های آزمایشگاهی مانند آزمایش اسید نیتریک را توصیه می کنیم. برای این منظور کافی است روی تعدادی از سکه های خود کمی اسید نیتریک بریزید. اگر نقره واقعی است، حلقه شما باید کرم رنگ شود. اما اگر رنگ جواهرات شما سبز است از فلزات دیگری در ساخت جواهرات شما استفاده می شود.
لازم به ذکر است که شناسایی نقره واقعی با این تست ممکن است خطرات و مشکلاتی را برای شما به همراه داشته باشد. در این شرایط بهتر است این کار را به یک متخصص بسپارید یا اگر در خانه انجام می دهید از دستکش و عینک ایمنی استفاده کنید. بنابراین اجازه ندهید بخار اسید نیتریک شما را آزار دهد.

برای خرید انواع انگشتر زنانه روی اینجا کلیک کنید

  • ۰۱/۰۹/۰۲
  • مصطفی بخشیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی