وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ آموزشی دونستنی مرجعی تخصصی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... می باشد که سعی بر این داریم تا اطلاعاتی مفید و کاربردی درباره این حوزه های جذاب به شما ارائه کنیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

سرمایه گذاری در ترکیه
ترکیه به دلیل موقعیت ژئوپلیتیکی و مهاجرت آن همواره مورد توجه بوده است. این ویژگی ها آن را به قطب مهمی برای جذب سرمایه گذاران محلی و جهانی در بخش های مختلف از جمله گردشگری و املاک تبدیل کرده و آن را برای سرمایه گذاران جذاب می کند.
بر اساس داده های ارائه شده توسط بانک مرکزی ترکیه، اقتصاد ترکیه یکی از سریع ترین رشدها در جهان پس از همه گیری است. ورودی FDI به ترکیه در سال 2021 14.1 میلیارد دلار است که 80.7 درصد افزایش یافته است. مجموع جریان ورودی از ترکیه از سال 2003 تا 2021 به 239 میلیارد دلار رسیده است.


در حالی که دلایل زیادی برای سرمایه گذاری در این کشور زیبا وجود دارد، بیایید نگاهی به قانع کننده ترین آنها بیندازیم.
دلایل سرمایه گذاری در ترکیه
موقعیت استراتژیک
ترکیه پل طبیعی بین آسیا و اروپا است. هر دو قاره بر فرهنگ التقاطی آنها تأثیر می گذارد. استانبول کلید دسترسی استراتژیک به تمام بازارهای کلیدی در این مناطق است. بر اساس آمار، ترکیه می تواند با 955 میلیون مصرف کننده از طریق FTA و اتحادیه گمرکی ارتباط برقرار کند. استانبول هفتمین شهر پر سرمایه گذاری در اروپا است.
یازدهمین اقتصاد قوی جهان
رتبه بندی اقتصادها بر اساس تولید ناخالص داخلی در PPP (برابری قدرت خرید)
૨૦૦૩، ૨૦૨૦
1. آمریکا 1. چین 1. چین
2. ماشین 2. آمریکا 2. آمریکا
3. ژاپن 3. هند 3. هند
4. آلمان 4. ژاپن 4. ژاپن
5. هند 5. آلمان 5. آلمان
6. روسیه 6. روسیه 6. روسیه
7. فرانسه 7. اندونزی 7. اندونزی
8. Engelane 8. برزیل 8. برزیل
9. برزیل 9. انگلیس 9. فرانسه
10. ایتالیا 10. فرانسه 10. انگلیس
11. مکزیک 11. مکزیک 11. ترکیه
12. اندونزی 12. ایتالیا 12. ایتالیا
13. سپین ۱۳. ترکیه ۱۳. میکسیکو
14. کانادا 14. کره جنوبی 14. کره جنوبی
15. کره جنوبی 15. اسپانیا 15. کانادا
16. عربستان در حال ظهور 16. کانادا 16. اسپانیا
17. ایران 17. عربستان سعودی 17. عربستان سعودی
18. ترکیه 18. ایران 18. استرالیا
یک جامعه کارآفرین قوی
ترکیه، به ویژه استانبول، دارای یک جامعه قوی از بنیانگذاران است. این نشان می دهد که فرصت های بی شماری برای تعامل و شبکه وجود دارد.
استارت آپ ها در همه بخش ها می توانند به راحتی در رویدادهای تجاری، برنامه های توسعه کسب و کار، کنفرانس ها، فضاهای همکاری و شرکا شرکت کنند.
پروژه ها و رویدادهای مدل ترکیبی یا دیجیتال جدید، کارآفرینان در سراسر کشور را قادر می سازد تا به سرعت از یکدیگر بیاموزند، با هم و با هم چیزهای جدیدی خلق کنند.
ترکیه سرمایه گذاران را تشویق و حمایت می کند.
هدف دولت ترکیه تشویق همه سرمایه‌گذاری‌های خارجی است و می‌خواهند دسته‌های مختلفی از مشوق‌ها ایجاد کنند و شرایط ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاران ایجاد کنند. بر اساس گزارش اداره سرمایه گذاری ترکیه، هفت پروفایل سرمایه گذار به عنوان کیفیت FDI تعریف شده است. برخی از این پروفایل ها که همه سرمایه گذاران با آنها مواجه خواهند شد عبارتند از:
سرمایه گذاری برای کاهش وابستگی به واردات
تحقیق و توسعه سرمایه گذاری مرکزی، طراحی و نوآوری
سرمایه گذاری در پیش بینی فناوری و انتقال دانش
مشوق های سرمایه گذاری برای اشتغال
سرمایه گذاری برای حمایت از تحول دیجیتال
سرمایه گذاری برای ایجاد مشاغل با کیفیت
سرمایه گذاری صادرات محور
دولت ترکیه سرمایه گذاری های زیادی را به عنوان بخشی از استراتژی سرمایه گذاری خود انجام داده است. آنها این کار را با تجزیه و تحلیل آخرین انتظارات و نیازهای سرمایه گذاران و اجرای کلیه ابتکارات و برنامه ها انجام داده اند.

بیشتر بدانید:چرا در ترکیه سرمایه گذاری کنیم؟
نیروی کار ماهر و رقابتی
جمعیت جوان و تحصیلکرده ترکیه بسیار ارزشمند است زیرا سرمایه گذاران در سایر نقاط اروپا به دلیل پیری و کاهش جمعیت با چالش های بزرگی روبرو هستند.
ترکیه با جمعیت رو به رشد، جوان و پر جنب و جوش - نیروی محرکه نیروی کار قوی و بازار داخلی پرسود - فرصت های قابل توجهی را ارائه می دهد.
در سال 2018، جمعیت ترکیه 82 میلیون نفر است. بر اساس گزارش موسسه آمار ترکیه، پیش بینی می شود در سال 2023 به 86.9 میلیون نفر و در سال 2040 به 100.3 میلیون نفر برسد. پیش بینی می شود این جمعیت در سال 2069 به 107.6 میلیون نفر برسد.
زیرساخت خوب
یکی از دلایل اصلی سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران خارجی در هر مکانی، هزینه زیرساخت‌های لازم و حمل‌ونقل است. ترکیه دارای زیرساخت های پیشرفته ای مانند حمل و نقل، ارتباطات، انرژی و زیرساخت های فناوری است که این کشور را برای سرمایه گذاری خارجی جذاب می کند.

بیشتر بدانید:بهترین کشور ها برای مهاجرت کدامند؟ (سال 2021)
روش های مختلف سرمایه گذاری
در نتیجه رشد سریع جمعیت و پروژه های احیای شهری، صنایع ساخت و ساز و املاک در حال رونق هستند. سرمایه گذاران صنعت ساخت و ساز و املاک را جذاب و ارزشمند می دانند.
از بسیاری جهات، خرید ملک در ترکیه امن ترین سرمایه گذاری است. تجارت املاک و مستغلات ترکیه به لطف افزایش گردشگری رشد کرده است. خارجی ها نیز ترکیه را مکانی محبوب برای بازنشستگی می دانند
تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری
در سال 2016، ترکیه تابعیت از طریق طرح سرمایه گذاری را معرفی کرد. با خرید ملک مسکونی یا تجاری، انتقال سرمایه یا ایجاد شغل، ممکن است واجد شرایط دریافت پاسپورت ترکیه باشید.
کسب املاک و مستغلات محبوب ترین راه برای شهروندان ترکیه از طریق برنامه سرمایه گذاری است. همچنین بسیار ارزان است:
زمانی که ملکی به ارزش حداقل 400000 دلار خریداری می کنید، شما و خانواده تان می توانید تابعیت ترکیه را دریافت کنید.
این سرمایه گذاری شامل متقاضی اصلی، همسر و فرزندان زیر 18 سال می باشد.
نتیجه
ترکیه کشوری زیبا و منحصر به فرد پر از تاریخ، فرهنگ و میراث است. اما این تنها چیزی نیست که این کشور به آن مشهور است. ترکیه به سرمایه گذاران از سراسر جهان فرصت های سرمایه گذاری زیادی ارائه می دهد. زمانی که به سرمایه گذاری در زمین ترکیه فکر می کنید، مطمئناً با مزایای بسیار دیگری روبرو خواهید شد. علاوه بر این، همیشه باید در مورد نوع گزینه های سرمایه گذاری موجود تحقیق کنید تا گزینه ای را انتخاب کنید که متناسب با نیازها و نیازهای شما باشد.

برای مشاهده ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

  • ۰۱/۱۰/۰۶
  • مصطفی بخشیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی