وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ آموزشی دونستنی مرجعی تخصصی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... می باشد که سعی بر این داریم تا اطلاعاتی مفید و کاربردی درباره این حوزه های جذاب به شما ارائه کنیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

نزدیک نجف
در میان نام‌های سنگ‌های قیمتی و زیبا، گوهر مقدس نجف نیز از سنگ‌های سفید قیمتی محسوب می‌شود که شکل‌گیری آن و جایگاه این سنگ سفید قیمتی در میان توده‌های مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. دو نوع انگشتر و سنگ وجود دارد. کوهستانی و شنی و شفاف است. در اسلام، روایات و روایات فراوانی در مورد استفاده از این سنگ سفید گرانبها به روایت امام صادق علیه السلام وجود دارد و در نجف هیچ گونه ضرر و زیان ذکر نشده است. اموال نجف در حلیه المتکین آمده است:


«هر کس دستی بپردازد باید در نامه خود زیارت پروردگار جهانیان را با حج یا عمره بنویسد، پس ثواب او ثواب انبیا و صالحان خواهد بود، بی آنکه خداوند آقا را رحمت کند». . سیاعد ما، هر آینه، هر سنگ، ارزش زیادی داشت، اما خداوند آن را ارزان کرد که فقیر و غنی توان خرید آن را داشته باشند.»
در برخی از تفاسیر و احادیث دیگر، از قدرت شفابخش سنگ سفید گرانبها، مانند نجاب، برای دفع انرژی های منفی، غلبه بر دشمنان و زشتی ها، احساس آرامش و ارتباط با انرژی های گرانبهای معنوی یاد شده است.
نابهنگام
در میان نام های سنگ های قیمتی که در بالا جمع آوری می کنیم می توانید تصویر سنگ های قیمتی ایران را مشاهده کنید. عقیق نام سنگی زلال و قیمتی است که البته انواع ابری نیز دارد. انگشتر عقیق از نظر جسمی و روحی جایگاه ویژه ای دارد. انواع مختلف کوارتز آمورف در رنگ های مختلف وجود دارد. بالاترین عیار آن به رنگ قرمز یا گیلاسی است و در جواهرات به عنوان سنگ قیمتی استفاده می شود، معدنکاری در یمن و به رنگ قرمز به عقیق یمن معروف است و به این نام معروف است. بسیاری از این گوهرها به سنگ‌های قیمتی مختلفی تبدیل شده‌اند و اجزای تشکیل‌دهنده آن‌ها عقیق است. نوع قرمز یاقوت نیز مهم است و می تواند یکی از انواع سنگ های سیاه باشد.
عقیق از رسوب سیلیکون و سیلیس در آب های زیرزمینی در حفره های سنگ های آتشفشانی تشکیل می شود که بعداً در آنجا یافت می شوند. این محلول ها با تبلور فازهای سیلیکات و گونه هایی که در ماگما منجمد می شوند و رسوب سیلیس در حفره های سنگ های گدازه سرد می شوند. هر چه منافذ میزبان بزرگتر و متراکم تر باشد، شانس تولید این گوهر در مقادیر زیاد بیشتر است.
به طور کلی منابع این سنگ قیمتی در کره زمین فراوان است. اما یکی از کشورهایی که بیشترین ثروت این سنگ زیبا را در رنگ‌ها و سبک‌های مختلف دارد کشور ما ایران است، شما می‌توانید عقیق را در سواحل دریای خزر و خلیج فارس یا در کف بسیاری از رودخانه‌های ایران ببینید. این شهر ما نمین در منطقه اردبیل، یکی از بزرگترین معادن فلزات و مواد معدنی گرانبها در جهان خواهد بود.
فیروزه
برای آشنایی با سنگ های قیمتی، در مورد فیروزه، این سنگ زیبا و چشمگیر صحبت خواهیم کرد. تصویر بالا یکی از تصاویر نگین های ایرانی است. فیروزه یکی از انواع سنگ های قیمتی و قیمتی است که در رنگ های آبی آسمانی استخراج می شود و بیشتر انواع سنگ های انگشتری از آن یافت می شود. این سنگ تزئینی در شهرستان نیشابور و استان های کرمان، فارس و آذربایجان استخراج می شود. بهترین و باکیفیت ترین نوع کانی آن از نیشابور و به فیروزه بوآشاخی نیز معروف است که امروزه در محافل مختلف تولید می شود.
فیروزه به عنوان یکی از قدیمی ترین سنگ های جهان، قدمتی طولانی دارد و بسیار مهم است. به دلیل رنگ بسیار زیبا و جذابی که دارد، مشخص شده است که حداقل در ششم و پنجم میلادی این سنگ های زیبا مورد توجه و استفاده مردم قرار گرفته است. کاوش های باستان شناسی نشان می دهد که سه هزار سال قبل از میلاد مسیح، فرمانروایان مصر باستان از انواع سنگ های قیمتی برای تزئین، طلسم و طلسم استفاده می کردند و یا آنها را با مردگان خود دفن می کردند. به همین دلیل ذخایر اندک او در منطقه مصر به سرعت تمام شد.

بیشتر بدانید:سنگ های عقمتی به چند دسته دسته بند میشوند؟ (1)
در اواسط قرن هفدهم، تاورنیه نوشت:
فیروزه فقط در ایران یافت می شود و دو معدن این گوهر گرانبها را به دست می آورند. یکی از این دو رگه قدیمی صخره نام دارد که در 3 روز شمال غربی مشهد و در قلمرو وسیع شهر و نیشابور قرار دارد و دیگری که معمولاً به آن صخرای نو می گویند، 5 روز فاصله دارد. سنگ های استخراج شده از سنگ بی کیفیت و دارای رنگ های آبی تا سفید هستند و کیفیت بالایی ندارند که بسیاری از آنها را می توان با قیمت های پایین خریداری کرد. اما شاه ایران سال هاست که فیروزه از این منطقه استخراج می کند و هیچکس حق بهره برداری از آن را ندارد.
مردم قدیم معتقد بودند که فیروزه از سلامت فردی که آن را می پوشد خبر می دهد، زیرا این گوهر هنگام بیماری رنگ پریده به نظر می رسد و با مرگ صاحبش رنگ خود را از دست می دهد.
یشم
آبی سنگ های قیمتی مانند عقیق یا آکوامارین که در سایه های مختلف سبز و صابونی وجود دارد. یشم نام سنگی است درخشان و گرانبها که نوعی سنگ سبز رنگ است، سختی آن بین 6.5 تا 7 در مقیاس مهس، ترک ناقص، شکستگی های مخروطی و سوزنی شکل وجود دارد. قطعات شکسته خوب نیستند اما اگر پولیش شوند روغن یا مروارید خواهند داشت.
از هزاره اول قبل از میلاد تا به امروز، یشم سین کیانگ، منطقه ای که روزگاری جزئی از ایران بوده است، اگر این کانی در ایران باشد، به معروف ترین مکان جهان، بهترین و بزرگترین مکان یشم در جهان تبدیل شده است. دارای سنگ های قیمتی زیادی مانند زمرد، مروارید و یاقوت ‌ بلکه شامل انواع دیگری از سنگ‌هایی بود که بعداً ذکر شد، در آن زمان در چین، این سنگ با ارزش‌ترین سنگ سبز سین کیانگ بود که همه فکر می‌کردند.
یشم محصولی وارداتی است و در آثار باستانی نقوش یشم وجود دارد که نشان از ارتباط بالای ایران و چین در قرن چهاردهم تا هفدهم میلادی دارد و اثر معروف و معروف آن پسر سنگی است که در گیلان پیدا شده است. در آثار باستانی تخت جمشید جامی با پایه ای از یشم وجود دارد که نام خشایارشاه بر آن حک شده و دوازده سر بر لبه آن حک شده است.
ژرمجویت
یک سنگ قیمتی بسیار گرانبها و کمیاب به نام Jeremejevit در منطقه سیبری یافت شد. این سنگ در سال 1883 در بخشی از کوه سوکتوی کاوش شد. امروزه، این ماده معدنی را می توان در منطقه ارونگو نامیبیا و در معدن پانتاهول در میانمار و همچنین در منطقه تاجیک در چورو مشاهده کرد. یکی از ویژگی های این سنگ قیمتی بنفش مایل به آبی است. می گویند هر قیراط حدود 2000 دلار ارزش دارد.
او فکر کرد
Mosgravite یکی از سنگ های قیمتی جدید است که دارای بالاترین ارزش در بین سایر انواع سنگ های قیمتی است. این سنگ های قیمتی از عناصر بریلیم، منیزیم و آلومینیوم تشکیل شده اند. یاقوت سرخ نام خود را از این واقعیت گرفته است که برای اولین بار در سال 1967 در منطقه Musgrave استرالیا کشف شد. اما امروزه می توانید این گوهر را در گرینلند و ماداگاسکار ببینید. ارزش هر قیراط این سنگ 35000 دلار برآورد شده است.
یک کوه بزرگ
فردی که برای اولین بار این سنگ زیبا را دید گراندیدیر است و نام گراندیدیریت از نام او گرفته شده است. عناصر منیزیم، آهن و آلومینیوم باعث می شود سنگ در رنگ های آبی، سبز و سفید ظاهر شود. آهن موجود در آن باعث ایجاد رنگ سبز می شود. Grandidrit فقط در ماداگاسکار وجود دارد. ارزش هر قیراط آن برای این گوهر 100000 دلار آمریکا برآورد شده است.
سنگ لاجورد
لاجورد یکی از با ارزش ترین سنگ های قیمتی است که جایگاه ویژه ای در این گروه دارد. این نوع نگین های معدنی به رنگ آبی روشن یا آبی تند که صیقلی و آسیاب می شود در نقاشی کاربرد فراوانی دارد و در طب قدیم نیز مؤثر است. در زبان عربی به آن لاجورد می گویند.
لاجورد یا لاجورد سنگی نیمه قیمتی به رنگ آبی نیلی تا بنفش با سختی 5-5/5 در مقیاس موس است که در برابر حرارت، فشار، محلول های داغ، محلول های اسیدی و قلیایی کاملاً مقاوم است. . لاجورد تورگر ندارد و میزان شکست آن نامنظم است و وزن مخصوص بین 7/2 تا 9/2 متغیر است که درصد پیریت بیشتر است. لاجورد به صورت مات مشاهده می شود و درخشندگی آن شیشه ای تا مومی است. این نگین زیبا هیچ پدیده چند رنگی ندارد و رنگارنگ است و فلورسانس آن بیشتر خنثی است.
معادن لاجورد در جهان بسیار اندک است، امروزه در بدخشان افغانستان، در روستای کوکچه در ولسوالی کارانومونجان، در نزدیکی سرچشمه رود آمو در کوه‌های سمت غربی کوش هند. در رودخانه از با ارزش ترین لاجوردهای دنیا هستند و با روش های سنتی استخراج می شوند. لاجورد افغانی 6500 سال پیش در زمان امپراتوری هخامنشی که بخشی از ایران بود به رسمیت شناخته شد.
تا به امروز، دانشمندان بسیاری از معادن را به عنوان لاجورد شناسایی کرده‌اند، اما تنها تعداد کمی از آنها توسط آزمایش‌های سنگ‌شناسی تایید شده‌اند. محقق بزرگ ایرانی ابوریحان بیرونی در کتاب «نفیس الجمهار فی المعرفه الجواهر» می نویسد: «سنگ لاجورد که به خراسان و عراق آورده شده از بدخشان و مغرب از لاجورد است. معدن لازولی ارمنستان (منطقه ارمنستان).

بیشتر بدانید:رزکوارتز چه ویژگی ها و چه خواصی دارد؟
پرلا
می توان گفت در میان نام های سنگ های قیمتی و زیبا، مروارید یکی از بهترین گونه های این گروه است که شکل گیری و ساختار آن بسیار شگفت انگیز است. مروارید یک سنگ سفید با درخشندگی زیاد است که در داخل صدف رشد می کند. اگر دانه کوچکی از ماسه بین صدف و پوسته آن قرار گیرد، حیوان به تدریج ماده آهکی در اطراف ذره ترشح می کند و به مرور زمان به مروارید تبدیل می شود. ضخامت و اندازه آن از اندازه یک دانه خنثی شروع می شود و به اندازه تخم کبوتر می رسد و از خلیج فارس و اقیانوس هند صید می شود.
مرواریدهای نگینی دارای سختی 3 تا 4 در مقیاس موس هستند و شکل مروارید صدفی یا فلس مانند و اساساً دست نخورده است. اثر این گوهر همیشه نزدیک به کره است، اما در شکل های گلابی، دکمه ای و نامنظم نیز دیده می شود. اندازه دانه این نگین می تواند به اندازه یک سر سنجاق، یک دانه خشخاش، یک فندق یا حتی یک تخم کبوتر باشد. بزرگترین نسخه شناخته شده این سنگ های زیبا در منطقه ای از فیلیپین توسط یک ماهیگیر پیدا شد. وزن این نگین های خالص و مرغوب 34 کیلوگرم می باشد. این ماهیگیر حدود ده سال مروارید را زیر تخت خود نگه داشت تا خوش شانسی بیاورد و در نهایت آن را به مقامات محلی تحویل داد. جالب است بدانید که این جواهر حدود صد میلیون دلار ارزش دارد!
قبل از کشف، چند سال پیش، بزرگترین نوع این سنگ در جهان لائوتسه نام داشت. وزن این سنگ های زیبا 6.4 کیلوگرم است و از یک پوسته بسیار بزرگ در سال 1934 گرفته شده است. جسد یک غواص مسلمان فیلیپینی چند روز بعد به همراه استخوان ها پیدا شد. در واقع، آنچه این گوهر را خاص می کند، تاریخ و رویدادهای تاریخی آن است.
گزارش ها نشان می دهد که کوسه مورد نظر دارای دو پوسته قدرتمند در وسط است و چون شبیه سر انسان با پنجه است، ماهیگیران به آن «مروارید الله» می گویند. دانشمندان تصور می کنند که این یک نمونه اصلی از یک مروارید است، در حالی که دانشمندان تصور می کنند که مروارید به دلیل عدم وجود ویژگی ها و ویژگی های رنگین کمانی که نماینده نوعی از نرم تنان است که در داخل یک نرم تن رشد می کند، "غیر گل" است. قیمت این سنگ قیمتی و قیمتی 61 میلیون دلار آمریکا در سال 2007 می باشد.

برای مشاهده و خرید انواع سنگ قیمتی اینجا کلیک کنید.

  • ۰۱/۰۹/۲۹
  • مصطفی بخشیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی