وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ آموزشی دونستنی مرجعی تخصصی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... می باشد که سعی بر این داریم تا اطلاعاتی مفید و کاربردی درباره این حوزه های جذاب به شما ارائه کنیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

وقتی طراحان جواهرات یک قطعه زیبا و زیبا خلق کرده اند، قدم بعدی این است که به سنگ هایی فکر کنید که می توانید برای زیباتر کردن آن استفاده کنید. سنگ ها انواع مختلفی دارند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند که در این مقاله قصد داریم در مورد انواع و ویژگی های سنگ ها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.


سنگ آمیتیست:
آمتیست یک سنگ کوارتز بنفش است که نام آن از کلمه یونانی amethystos به معنای "مست نشده" گرفته شده است. سنگ آمتیست یک پادزهر قوی برای اعتیاد به الکل است و دلیل نامگذاری آن به افسانه ای در یونان باستان برمی گردد که به شرح زیر است:
در یونان باستان خدای مستی به نام دیونیسوس در تعقیب دختری به نام آمتیست بود. این دختر از الهه آرتمیس برای پاکی دعا می کند. الهه آرتمیس دعای او را پذیرفت و او را به سنگی سفید تبدیل کرد. سپس خدای مست رنگ ارغوانی را با ریختن اشک های تیره شراب بازگرداند.
رنگ بنفش آمتیست ناشی از رسوبات آهن و آلومینیوم و تشعشعات طبیعی است. این سنگ در بسیاری از نقاط جهان مانند برزیل، بولیوی، مکزیک، آفریقا، کانادا، روسیه، آمریکا و اروپا یافت می شود.
سنگ آمتیست به آخرین چاکرای بدن (چاکرای تاج) اشاره دارد. این سنگ خواص درمانی زیادی دارد و عمدتا به عنوان محافظ استفاده می شود. این سنگ ضد اضطراب و استرس است و افکار منفی را از ذهن فرد دور می کند.
سنگ سیترین:
این سنگ درخشان به هدیه خورشید معروف است. سنگ سیترین نوعی کوارتز با ترکیب آهن است که از نظر میزان اکسیداسیون آهن با سنگ آمتیست تفاوت دارد. نام آن از کلمه فرانسوی citron به معنای لیمو گرفته شده است و به ندرت در طبیعت یافت می شود. با این حال، برزیل کشور پیشرو در تولید سیترین طبیعی است. سیترین در رنگ های زرد، طلایی و نارنجی قهوه ای موجود است.
سیترین به چاکرای دوم بدن (چاکرای خاجی) اشاره دارد و انرژی گرم و آرامش بخش خورشید را حمل می کند و در نتیجه انرژی مثبت را افزایش داده و انرژی منفی را کاهش می دهد و به عنوان یک پاک کننده قوی برای ذهن نیز استفاده می شود. این سنگ در درمان اختلالات مثانه و عدم تعادل تیروئید نیز بسیار مفید است.
سنگ زمرد:
زمرد یک ماده معدنی گرانبها است که نشان دهنده بهار، عشق و تولد دوباره است. رنگ سبز به دلیل وجود مقداری کروم و وانادیوم است، اگرچه زمرد را می توان در رنگ های آبی و زرد یافت. سنگ زمرد شکننده است و سختی کمی دارد و با چهار ویژگی رنگ، شفافیت، تراش و عیار شناخته می شود، مهم ترین آن رنگ و شفافیت است، یعنی جز زمرد مرغوب، واجب نیست. همچنین دارای رنگ سبز خالص است، این سنگ باید شفافیت فوق العاده ای داشته باشد که در برزیل، پاکستان، روسیه و شرق آفریقا، هند، کلمبیا و ماداگاسکار یافت می شود.
زمرد با چاکرای چهارم بدن (چاکرای قلب) مرتبط است و به عنوان یک سنگ عشق موفق شناخته می شود که وفاداری و شادی را به ارمغان می آورد و باعث اتحاد و دوستی می شود. زمرد باعث افزایش تمرکز و تقویت توانایی های ذهنی می شود.
این سنگ در درمان بیماری های قلب، ریه، ستون فقرات و ماهیچه ها نیز مفید است.

بیشتر بدانید:رزکوارتز چه ویژگی ها و چه خواصی دارد؟
سنگ گارنت:
انار از کلمه انگلیسی granatum گرفته شده است که به انار اشاره دارد. به همین دلیل، اکثر مردم فکر می کنند که گارنت فقط باید به رنگ قرمز بسیار روشن مانند یاقوت باشد، که رنگین کمانی از رنگ های سنگی است. انار حاوی کلسیم، آهن، منگنز و غیره است. عناصر مختلفی مانند افزایش و کاهش وجود دارد که می تواند رنگ های مختلفی مانند نارنجی، قهوه ای، سبز و غیره را تولید کند. گارنت بر خلاف سایر سنگ ها به معنای سنگ خاصی با ویژگی های خاص نیست، بلکه گارنت نام گروه بزرگی از سنگ های معدنی با فرمول های شیمیایی مختلف است و نه تنها به عنوان یک نگین تزئینی گران قیمت، بلکه به دلیل خواص درمانی آن مورد استفاده قرار می گیرد. و قدرت دفاعی نیز ارزشمند است. این سنگ پر از احساسات عمیق است و نشان دهنده خلقت جهان بدون آتش اولیه، هرج و مرج، خلوص و عشق است.
گارنت متعلق به اولین چاکرای بدن (چاکرای ریشه) است و در کاهش سموم بدن، تصفیه اندام های حیاتی و خون مفید است و به جذب ویتامین ها کمک می کند. گارنت انرژی را متعادل می کند و صلح و عشق را با هم هماهنگ می کند.
حدود 5000 سال پیش این سنگ در چکسلواکی و مصر یافت شد. امروزه گارنت نه تنها به عنوان یک سنگ قیمتی زیبا شناخته می شود، بلکه در بازارهای صنعتی برای چرخ دنده های ساعت، کاغذ سنباده و ساینده ها نیز به طور گسترده استفاده می شود.
سنگ اونیکس:
عقیق یکی از سنگ های قیمتی با خواص معنوی بسیار شگفت انگیز است. نام این سنگ از کلمه یونانی میخ (اونیکس) گرفته شده است و افسانه به شرح زیر است.
هنگامی که کوپید (یک شخصیت افسانه ای) ناخن های زهره را هنگام خواب با بدخواهی کوتاه کرد، به محض اینکه این ناخن ها روی زمین افتاد، خدایان با این باور که بخشی از آسمان نیست، آنها را به سنگ های گوشتی تبدیل کردند. بدن باید از بین برود. این سنگ ها به رنگ های قهوه ای، سیاه و سفید بودند و نام آنها را Onux گذاشتند.
سنگ اونیکس در دو رنگ سفید و مشکی وجود دارد. اگرچه امروزه عمدتاً از رنگ سیاه استفاده می شود.
این سنگ برای دفع انرژی منفی، افزایش تمرکز و تعادل مفید است و برای دفع چشم بد استفاده می شود.
از آنجایی که مشکی رنگی است که هرگز از مد نمی افتد، می توانید همیشه با جواهرات اونیکس به روز باشید.
سنگ عقیق:
اوپال از کلمه سانسکریت (زبان باستانی هندوها) Upala به معنای "سنگ قیمتی" و سپس کلمه یونانی (Opallios) به معنای "تغییر رنگ" گرفته شده است. در زمان های قدیم، عقیق را ملکه سنگ ها می نامیدند، زیرا یکی از رنگ های تمام سنگ های قیمتی دیگر است. هر سنگ عقیق یک اثر هنری منحصر به فرد است. برخی از مردم پرتوهای آبی و سبز آرامش بخش را دوست دارند، در حالی که برخی دیگر رنگ های قرمز و زرد را دوست دارند. در واقع، با عقیق شما رنگین کمانی از رنگ ها دارید که می توانید برای پیدا کردن هر رنگی که می خواهید تغییر دهید.
رنگین کمان بزرگ استرالیایی که به رنگ عقیق سیاه معروف است، اوپال نماد وفاداری و اعتماد است و قدرت بینایی و ذهن را افزایش می دهد.

بیشتر بدانید:نقره 925 عیار چیست؟
سنگ پریدوت:
پریدوت یکی از آن سنگ های قیمتی است که بر خلاف سایر سنگ های قیمتی فقط به رنگ سبز کم رنگ (سبز لیمویی) می آید. در دوران باستان اعتقاد بر این بود که پریدوت هدیه ای از طرف مادر طبیعت برای جشن سالانه تولد دنیای جدید است. سنگ های پریدوت بیشتر در مصر یافت می شوند.
کریزولیت به دلیل رنگ زرد مایل به سبز به چاکرای سوم بدن (چاکرای شبکه خورشیدی) متصل است و بر روی اندام های این قسمت از بدن اثر درمانی دارد. پریدوت به درمان بیماری های کبد، مشکلات گوارشی، بیماری های کلیوی و مثانه کمک می کند و همچنین برای رهایی از کابوس ها بسیار مفید است.
یاقوت سرخ:
سنگ یاقوت که با رنگ قرمز روشن خود از سایر سنگ ها متمایز می شود، نماد عشق، اشتیاق، شجاعت و احساسات است که قرن ها پادشاه تمام جواهرات بوده و هنوز هم گرانبهاترین سنگ به شمار می رود. علاوه بر رنگ، ویژگی های دیگری مانند سختی، دوام، درخشندگی و کمیاب بودن ارزش آنها را افزایش داد. از زمان های قدیم اعتقاد بر این بود که استفاده از سنگ یاقوت برای صاحب آن خوش شانسی می آورد. استفاده از یاقوت سرخ ‌ از مشکلات بینایی و گردش خون مراقبت می کند.

برای مشاهده و خرید انواع گردنبند اینجا کلیک کنید.

  • ۰۱/۰۹/۲۷
  • مصطفی بخشیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی