وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ آموزشی دونستنی مرجعی تخصصی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... می باشد که سعی بر این داریم تا اطلاعاتی مفید و کاربردی درباره این حوزه های جذاب به شما ارائه کنیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

در 29 ژوئیه 2022، دولت دومینیکا یک سیستم ملی گذرنامه بیولوژیکی الکترونیکی را معرفی کرد و همه شهروندان دومینیکا باید قبل از 31 آگوست 2022 گذرنامه خود را به سیستم جدید منتقل کنند.
چگونه پاسپورت بیومتریک را تشخیص دهیم؟
ساده ترین راه برای تشخیص بیومتریک بودن پاسپورت این است که به جلد آن نگاه کنید. اگر نماد دوربین طلایی کوچکی در پایین وجود داشته باشد، بیولوژیکی است. در غیر این صورت، فناوری پاسپورت بیومتریک و قطعات کوچک آن به قدری پیشرفته است که نه لثه و نه معده را احساس خواهید کرد.
گذرنامه های بیومتریک با تمدید کلیه پاسپورت های معتبر صادر می شود. اطلاعات و روش های تغییر از گذرنامه فعلی به گذرنامه بیومتریک جدید در زمان مناسب منتشر خواهد شد.


مزایای پاسپورت بیومتریک
شناسایی صحیح دارندگان گذرنامه
حداقل امکان جعل اطلاعات بیومتریک ذخیره شده در پاسپورت
افزایش حفاظت از حریم خصوصی
محافظت عالی در برابر سرقت هویت
دارندگان پاسپورت بیومتریک همچنین می‌توانند از دروازه‌های پاسپورت الکترونیکی در کنترل‌های مرزی برای ورود سریع‌تر به بریتانیا استفاده کنند.
گذرنامه بیومتریک
گذرنامه بیومتریک یا پاسپورت بیومتریک، اطلاعات کاغذی سنتی مانند تصاویر و نام ها را ترکیب می کند. و همچنین بیومتریک های دیجیتال مانند اثر انگشت، رنگ و الگوهای اسکن عنبیه. و یک نسخه دیجیتالی از تصویر دارنده پاسپورت که در یک ریزتراشه به نام EAPRAM تعبیه شده است که در آن ریزتراشه و حافظه مربوطه در پوشش پاسپورت قرار دارند. تمام اطلاعات مطابق با گواهینامه ICAO استاندارد شده است.

بیشتر بدانید:  با حقوق های قانونی خودتون آشنا شوید!
کشورهای دارای پاسپورت بیومتریک
کشورهای دارای سیستم گذرنامه الکترونیکی
تمامی کشورهای شنگن در اروپا و سایر کشورهای اتحادیه تجارت آزاد اروپا پس از انگشت نگاری از اتباع خود که قصد خروج از اروپا و رفتن به کشورهای دیگر مانند آمریکا، استرالیا و ... و ثبت اطلاعات شخصی و بیولوژیکی را دارند، گذرنامه بیومتریک صادر می کنند. قیمت هر پاسپورت در کشورهای مختلف شینگن بین 60 تا 150 یورو متغیر است، بسته به قوانین ملی [10] اکثر کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه آسیا به جز هند [11] دارای گذرنامه الکترونیکی نیز هستند.
ایران نیز از سال 2011 صدور گذرنامه های بیومتریک را آغاز کرده است.

 

برای دیدن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

  • ۰۱/۰۹/۲۰
  • مصطفی بخشیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی