وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ آموزشی دونستنی مرجعی تخصصی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... می باشد که سعی بر این داریم تا اطلاعاتی مفید و کاربردی درباره این حوزه های جذاب به شما ارائه کنیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

دستیار چیست؟ لوازم جانبی نوعی وسیله کمکی است که ممکن است به خودی خود هدف خاصی نداشته باشد. اما وقتی در کنار وسایل اولیه یا لباس استفاده می شود جلوه زیبایی به آنها می دهد. با اکسسوری ها می توانید ظاهر و استایل خود را شیک تر کنید. یا با یک آینه تزئینی به اتاق معمولی خود حس جدیدی بدهید.
در اینجا، در ابتدای مقاله، باید توجه داشته باشیم که برخلاف تصور برخی افراد، لوازم جانبی آنچنان مهم نیستند. در مقابل، ارزش و اهمیت آنها برابر با اشیاء و ابزار اصلی است. این بدان معناست که شما به عنوان یک مرد، اگر شلوار بپوشید و کمربند نبندید، به نظر می رسد تیپ شما چیزی کم دارد. یا اگر شما به عنوان یک زن، لباس های شیک می پوشید و از جواهرات یا نیم جواهر استفاده نمی کنید، انگار چیزی در استایل شما کم است. بنابراین، می توان نتیجه گرفت که اکسسوری برخلاف معنای «لوازم جانبی»، جزء کلیدی صنعت مد، مد و دکوراسیون محسوب می شود.


برای اینکه بدانید لوازم جانبی چیست و نام آن چیست. شما را به انتهای مقاله با گالری عبادت دعوت می کنیم.
محصول به چه معناست؟
Accessories واژه ای با اصل انگلیسی است که در فارسی احتمالاً نزدیک ترین ترجمه «ابزار» است. در واقع دستگاه در زبان فارسی به لوازمی اطلاق می شود که برای یک دستگاه یا محیط بزرگ مهم و یا حتی غیر ضروری هستند. به عنوان مثال، اگر یک پیراهن زیبا می پوشید، دکمه سرآستین یک اکسسوری است. وقتی سوار ماشین خود می شوید، آینه جلوی سمت راست یکی از لوازم جانبی است. یا وقتی در خانه به دستشویی می روید، برس، سطل، صابون و... همه انواع لوازم جانبی هستند.
در دنیای مد و مد به هر اکسسوری غیر از لباس اصلی، اکسسوری می گویند. برای افزایش جلوه و زیبایی و یا ایجاد هماهنگی رنگ ها از انواع اکسسوری ها در کنار لباس های اصلی استفاده می شود. یک اکسسوری در صورت انتخاب صحیح می تواند ظاهر و استایل فرد را به کلی تغییر دهد. قدرت اکسسوری ها به قدری زیاد است که اگر یک لباس مشکی ساده بپوشید می توانید با تزیینات طلایی رنگارنگ و سنگ های قرمز جلوه خاصی به لباس خود ببخشید.
علاوه بر این، اگر در گوشه و کنار خانه از عناصر و لوازم تزئینی استفاده نکنید، خانه شما کاملا سرد و بی روح به نظر می رسد. بنابراین لوازم جانبی به اندازه خود تجهیزات اصلی مهم هستند و در هنگام خرید نباید از آنها غافل شد.

بیشتر بدانید:انواع جا مایعی چیست؟
این لوازم جانبی شامل چه مواردی می شود؟
چه لوازم جانبی؟ انواع لوازم جانبی در صنعت مد به دو دسته لوازم جانبی قابل حمل و لوازم جانبی قابل حمل تقسیم می شوند. در زیر توضیح داده ایم که هر نوع لوازم جانبی شامل چه مواردی است:
لوازم جانبی قابل حمل
لوازم جانبی قابل حمل شامل کیف و کیف دستی، عینک آفتابی، پنکه دستی، چتر، چتر معمولی، کیف جیبی، عصا، کراوات، جاکلیدی و آویزهای مختلف است.
- لوازم جانبی قابل حمل
لوازم جانبی آنها شامل روسری، کراوات، شال، مانتو، کفش و چکمه، کراوات، کلاه، کلاه بدون لبه، کمربند و پتو، جوراب، دستکش، جواهرات، ساعت، دستبند، روسری، دامن، جوراب و جوراب است.
اکسسوری های رایج برای زنان و دختران چیست؟
برای شناخت انواع اکسسوری های زنانه 9 اکسسوری محبوب و پرکاربرد برای خانم ها را در اختیار شما قرار داده ایم:
1- سرویس و نیم ست تزیینات
خدمات زیورآلات لوکس و خاص را می توان جزو لوازم لوکس طبقه بندی کرد. برای تکمیل تیم خود می توانید از خدمات طلا، نقره یا حتی تعویض استفاده کنید. بهتر است در مجالس رسمی از خدمات لوکس با لباس شب استفاده کنید. ست های نیمه ظریف را برای گردهمایی ها و رویدادهای غیررسمی کنار بگذارید.
2- عینک آفتابی
عینک آفتابی به ویژه برای محافظت از سلامت چشم ضروری است. پس از آن اگر درست انتخاب شود می تواند یک استایل ساده را به یک استایل شیک و جذاب تبدیل کند. حتی اگر صورت ساده ای داشته باشید، می توانید با عینک های آفتابی خاص با طرح یا رنگ خاص همه چشم ها را به خود جذب کنید.
3- پارچه و حوله
اگر از لباس های ساده و غیررسمی استفاده می کنید، می توانید با روسری و شال های رنگارنگ روح تازه ای به استایل خود بدهید. هنگام انتخاب روسری و شال، مهم است که همیشه نوع الیاف مناسب فصل و سایر عناصر استایل خود را در نظر بگیرید.
4- انواع گلدان
لوازم جانبی زنانه بر اساس سبک فردی انتخاب می شوند، از کیف پول گرفته تا کیف دستی، حوله، کوله پشتی و موارد دیگر.

بیشتر بدانید: انواع سبد چیستند؟
5- ساعت مچی
ساعت مچی یکی دیگر از لوازم جانبی زنانه است. ساعت های زنانه تنوع زیادی دارند و باید دقت داشته باشید که از مدلی متناسب با استایل خود استفاده کنید. برای مثال استفاده از ساعت اسپرت با لباس شب و لباس رسمی چندان مناسب نیست. پس سعی کنید مدل های مختلفی از ساعت مچی داشته باشید و با توجه به فصل، استایل و لباس خود از ساعت مچی مناسب استفاده کنید. ساعت های بند چرمی برای استایل اسپرت و فصل زمستان بسیار مناسب است و بر خلاف مچی با بند فلزی بیشتر برای استایل رسمی و تجاری مناسب است.
6- کفش
کفش های زنانه انواع مختلفی دارند، از کفش های پاشنه بلند گرفته تا تخت و صندل. تمامی مدل های کفش در دسته اکسسوری های زنانه قرار می گیرند که همیشه باید بر اساس لباس انتخاب و پوشیده شوند.
7- تزیینات مو
زیورآلات مو شامل سنجاق بابی، سنجاق بابی، هدبند و سنجاق بابی است. هر کدام از این اقلام را با هر نوع و طرحی می توان نوعی اکسسوری زنانه دانست.
8- انواع جوراب
تمامی مدل های جوراب ابریشمی، جوراب نخی، ساق بلند، ساق کوتاه، جوراب شلواری و جوراب از اکسسوری های پوشاک محسوب می شوند.
9- انواع زیورآلات
انگشتر، گردنبند، دستبند، النگو، بند، گوشواره، سنجاق سینه، چوکر، پیرسینگ، آویز ساعت و دستبند از دیگر انواع اکسسوری های زنانه است. در انتخاب زیورآلات باید به نوع لباس و رسمی یا غیر رسمی بودن لباستان توجه کرد. به عنوان مثال، هرگز نباید گوشواره های چوبی را با یک لباس شب گلدوزی شده ست کنید. بدون شک بهترین گزینه برای این نوع جواهرات براق و ظریف است. یا برعکس اگر تیپ هنری یا استایل بوهو دارید سعی نکنید از طلا و جواهرات ظریف و براق استفاده کنید زیرا با لباس های گشاد و راحت خود ترکیب خوبی ایجاد نمی کنید.
لوازم جانبی رایج برای مردان و پسران چیست؟
برای اینکه بفهمید چه نوع اکسسوری مردانه وجود دارد، 10 اکسسوری رایج و پرکاربرد برای آقایان را معرفی کرده ایم:
1- زون
کمربند یکی از ابزارهای ضروری برای مردان از زمان های قدیم تا امروز بوده است. شاید در گذشته نقش این اکسسوری مهمتر بود، اما امروزه نقش مهم کمربند در استقرار استایل خوب و مناسب را نمی توان بر کسی پوشاند. همیشه یک کمربند و یک جفت کفش همرنگ در کمد خود داشته باشید و از همان رنگ خانوادگی یا مکمل برای هماهنگی با کت و لباس خود استفاده کنید.
آوا 2
ساعت مچی یکی از انواع اکسسوری های مردانه است. ساعت های مچی مردانه بسیار پرکاربرد هستند و باید دقت داشته باشید که از مدل مناسب و متناسب با استایل خود استفاده کنید. به عنوان مثال، پوشیدن یک ساعت اسپرت با کت و شلوار رسمی ظاهر خوبی نخواهد داشت. بنابراین سعی کنید چندین مدل ساعت سینه داشته باشید و با توجه به فصل، استایل و لباس خود از ساعت مناسب استفاده کنید. ساعت های بند چرمی برای استایل اسپرت و فصل زمستان بسیار مناسب است و بر خلاف مچ بند فلزی بیشتر برای استایل رسمی و تجاری مناسب است.
3- کراوات یا پاپیون ببندید
علاوه بر کت و شلوار، سعی کنید از پاپیون یا کراوات استفاده کنید تا استایلی عالی برای خود ایجاد کنید. برای این منظور لازم است انواع کراوات با طرح ها و رنگ های مختلف خریداری کنید تا بتوانید آن ها را با لباس های مختلف ترکیب کنید. بسیاری از مردان تمایلی به استفاده از کراوات یا پاپیون در استایل خود ندارند. اگر این اکسسوری ساده و مقرون به صرفه می تواند استایل شما را کاملتر و جذاب تر نشان دهد.
4- جوراب
امروزه مدل های مختلف و مدل های خاصی برای جوراب مردانه طراحی شده است. و به راحتی می توانید طرح و مدلی را که مناسب استایل خود است انتخاب کنید. جوراب های مردانه از رنگ های خنثی مانند سفید، مشکی و خاکستری بیشتر استفاده می شود. اما اگر سبک متفاوتی می خواهید. از جوراب های رنگ های دیگر استفاده کنید. طراحی خاص و انتزاعی این اکسسوری مردانه در صورت انتخاب صحیح مطمئنا استایل جذابی را برای شما ایجاد خواهد کرد.
5- زیورآلات مردانه در انواع
انگشتر یکی از محبوب ترین انواع اکسسوری در بین آقایان است. با انتخاب انگشتری متناسب با استایل خود می توانید تغییرات چشمگیری ایجاد کنید. البته توصیه ما این است که از خرید انگشترهای خیلی بزرگ با طرح های غیر معمول خودداری کنید. از دیگر زیورآلات مردانه می توان به دستبندها اشاره کرد. استفاده از دستبند چرمی مردانه با لباس ورزشی یا دستبندهای فلزی ظریف با لباس رسمی می تواند استایل شما را زیبا و کامل جلوه دهد.
6- انواع کفش
کفش نیز یکی از لوازم جانبی مردانه است. حتما نوع و مدل کفش را بر اساس نوع و مدل لباس خود انتخاب کنید. صندل های تابستانی مجموعه ای از ظرافت های غیررسمی هستند و کفش های رسمی لاکی برای ژاکت ها مناسب هستند. بنابراین انتخاب و استفاده از لوازم جانبی بر اساس لباس اصلی بسیار مهم است.

بیشر بدانید:دکوراسیون داخلی به چه معناست؟
7- انواع کیف
البته حمل تمام وسایل شخصی در دست بدون استفاده از کیف چندان راحت نیست و ظاهر زیبایی ندارد. در این مواقع کیف بهترین اکسسوری است. خوشبختانه در حال حاضر چندین مدل از این اکسسوری مردانه در دست تولید است و به راحتی می توانید یک کیف دستی خاص و منحصر به فرد را انتخاب کنید.
8- عینک آفتابی
عینک آفتابی یکی دیگر از اکسسوری های مهم مردانه است که افراد در هر سنی از آن استفاده می کنند. این اکسسوری جزء لاینفک دنیای مد است و به نوعی علامت مشخصه شده است. این اکسسوری حتی برای افرادی که علاقه ای به مد ندارند نیز استفاده می شود. البته در انتخاب عینک ابتدا باید به کیفیت آن توجه کرد زیرا با سلامت چشم ارتباط مستقیم دارد. در مرحله بعد به ظاهر این اکسسوری توجه کنید و مدلی جذاب و متناسب با استایل خود انتخاب کنید.
9- دکمه سرد
سنجاق ها روشی ساده و شیک برای محکم کردن انتهای آستین پیراهن مردانه و جذابیت بیشتر استایل رسمی مردانه هستند. این دکمه در واقع جایگزینی برای دکمه معمولی است. با این تفاوت که به لباس دوخته نمی شوند و قابلیت حرکت دارند. قلاب ها نیز مانند سایر اکسسوری ها دارای طرح های مختلفی هستند که می توانید با توجه به سبک و سلیقه خود بهترین مدل را از بین آن ها انتخاب کنید.
10- کمربند، کلاه، روسری
هر وسیله ای غیر از لباس های اولیه جزو اکسسوری های مردانه است. از جمله آنها می توان به کمربند، کلاه، روسری و غیره اشاره کرد. همچنین باید بسته به رسمی یا رسمی بودن لباستان این موارد را انتخاب کنید.
لوازم جانبی رایج برای جواهرات چیست؟
لوازم منزل شامل چیزهای کوچک و بزرگی است که برای زندگی ضروری نیستند و فقط برای ارتقای سطح زیبایی فضای مورد نظر استفاده می شوند. استفاده از اکسسوری ها فضای خانه را گرم می کند و جای خالی دکوراسیون را پر می کند. علاوه بر این به دلیل کم هزینه بودن یکی از پرطرفدارترین عناصر در دکوراسیون داخلی هستند. ابتدا اکسسوری باید از چیدمان و تم کلی اتاق یا فضایی که در آن قرار دارد پیروی کند و سپس وحدت و هماهنگی را در اتاق ایجاد کند.

برای مشاهده و خرید انواع اکسسوری اینجا کلیک کنید.

  • ۰۱/۰۹/۲۰
  • مصطفی بخشیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی