وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ آموزشی دونستنی مرجعی تخصصی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... می باشد که سعی بر این داریم تا اطلاعاتی مفید و کاربردی درباره این حوزه های جذاب به شما ارائه کنیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

دستگیره در یکی از پرکاربردترین وسایل خانه است که روزانه بارها از آن استفاده می کنیم. دستگیره ها یکی از مهم ترین مصالح ساختمانی محسوب می شوند. دسته های موجود در بازار معمولا از آلیاژ روی، آهن یا آلومینیوم ساخته می شوند که در نهایت با الکترولیز مونتاژ می شوند.
دستگیره درهای ساختمانی عمدتاً با فلزات نیکل، کروم، مس و آلومینیوم پوشانده شده و یا به صورت لاستیک و سنگ تولید می شوند. برخی دیگر از دستگیره های ساختمانی نیز با ریخته گری یا پرس ساخته می شوند. اخیرا از سنگ های معدنی و سرامیک ها نیز برای تزیین و تزیین دسته ها استفاده می شود.


دستگیره ها در رنگ های طلایی، کروم، زیتونی، قهوه و غیره موجود هستند. موجود در رنگ در بازار. دستگیره های با کیفیت در طول زمان شفاف می مانند و رنگ اصلی خود را حفظ می کنند.
نکته دیگری که در خرید دستگیره باید به آن توجه کنید طرح و رنگ دسته است. طرح و رنگ دستگیره باید با طرح و رنگ درها، دکوراسیون داخلی و سایر دستگیره های تزئینی مطابقت داشته باشد. بنابراین در انتخاب دسته باید به زیبایی و کیفیت آن توجه کرد.
دسته ها به دو دسته دسته های تخت یا دسته های یک تکه و دسته های روزت یا دسته های دو تکه تقسیم می شوند. دستگیره ها اهداف مختلفی دارند و هر کدام بسته به کاربری و محل نصب ساختار خاص خود را دارند. به طور کلی دستگیره های سوکت و پنل به 4 دسته تقسیم می شوند.
جا کلیدی، جا سویچی
یکی از پرکاربردترین انواع آن است. دستگیره درب اتاق خواب یکی از انواع مهم دستگیره در است که برای نصب بر روی درب های دیگر خانه نیز مناسب است. در اتاق خواب ها می توانید دسته کلید یا کلید را نصب کنید، اما نصب دسته کلید رایج تر است. جاکلیدی ها از نظر رنگ، سبک، قیمت و ظاهر بسیار متفاوت هستند. قیمت چنین دستی بسته به محصول آن بین 100 هزار عدد به بالا می باشد.
دستگیره را تعویض کنید
از این دستگیره ها اغلب برای نصب درب های اداری، اتاق ها و ... استفاده می شود. دکمه های جابجایی نیز گزینه خوبی هستند. سیلندر و قفل در باید برای نصب دسته کلید آماده باشند. مدل سیلندر باید با دسته و قفل مطابقت داشته باشد. قیمت این نوع دستگیره بسته به جنس از 80000 تومان متغیر است.

بیشتر بدانید: لوازم حمام و سرویس شامل چه چیز ها و چه بخش هایی است؟
دستگیره حمام
دسته سوم دستگیره هایی هستند که معمولا بر روی درب حمام و سرویس بهداشتی نصب می شوند. این دستگیره از بیرون بسته نمی شود، اما با استفاده از اهرم از داخل باز و بسته می شود. برخلاف دو دستگیره قبلی، این دستگیره ها از بیرون نیز قابل باز شدن هستند. به عنوان مثال، اگر کودکی در حمام گیر کرده باشد، می توان با استفاده از پیچ گوشتی در را از بیرون باز کرد.
دستگیره در
دستگیره های درهای ورودی نسبت به سایر دستگیره ها ایمن تر هستند و نقش مهمی در طراحی و دکوراسیون داخلی دارند. این دسته ها از داخل به زبانه های قفلی متصل می شوند و به یک طرف ثابت می شوند.
یک سیلندر و مهره را می توان روی دسته ورودی نصب کرد. این دستگیره ها در یک طرف عمل می کنند، در حالی که دستگیره های داخلی ساختمان دو طرفه هستند. برای انتخاب دستگیره ورودی مناسب در خانه باید به جهت باز شدن ساختمان توجه کرد. دستگیره های ورودی برای درهای راست و چپ متفاوت است.
بسیاری از انواع دیگر دستگیره ها در بازار موجود است که قیمت این نوع دستگیره بسته به جنس از 100 هزار تومان و بیشتر متغیر است.
دستگیره و کمد جالباسی
این دسته ها معمولاً فلزی، چوبی، لاستیک یا سنگی هستند. انواع مختلفی از این نوع دستگیره در بازار موجود است که قیمت این نوع دستگیره بسته به جنس از 15 هزار تومان و بیشتر متغیر است.
⚪️ دستگیره کشو یا جعبه
این دستگیره ها علاوه بر باز و بسته شدن کشوها و جعبه ها، ویژگی های تزئینی نیز دارند. تطبیق شکل، رنگ و شکل دسته با سایر مواد تزئینی، زیبایی خانه را افزایش می دهد. دستگیره های کشو انواع مختلفی دارند مانند دستگیره های لولایی، متحرک و ثابت. قیمت نوع دسته بسته به تجهیزات از 20 هزار تومان به بالا شروع می شود.

بیشتر بدانید: تجهیزات داخل کابینت شامل چه چیز و چه بخش هایی است؟
اینجا و دستگیره در کشویی
قرار دادن این دسته ها با حساسیت بالا بسیار مهم است. این دستگیره ها باید به گونه ای روی در قرار گیرند که برای فشار دادن درب به پهلو و عقب مشکلی ایجاد نکند. این دستکش ها باید در یک سطح قرار گیرند.قیمت این نوع دستکش ها بسته به تجهیزات از 30 هزار تومان به بالا متغیر است.

برای مشاهده و خرید انواع دستگیره کابینت اینجا کلیک کنید.

  • ۰۱/۰۹/۱۴
  • مصطفی بخشیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی