وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ آموزشی دونستنی مرجعی تخصصی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... می باشد که سعی بر این داریم تا اطلاعاتی مفید و کاربردی درباره این حوزه های جذاب به شما ارائه کنیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

چاکرا چیست؟

چاکراها چیست؟
چاکراها مراکز انرژی در حال چرخش و روان در کالبد روحانی هستند که بر اندام های اصلی و حیاتی بدن فیزیکی حکومت و انرژی می دهند. چاکراهای اصلی مانند نیروگاه‌هایی هستند که انرژی کیهان را در اندام‌های حیاتی و مهم توزیع می‌کنند و وظیفه جذب، هضم و توزیع آن را در قسمت‌های مختلف بدن بر عهده دارند.
زمانی که چاکراها خوب حرکت نکنند و به خوبی کار نکنند، مشکلات و بیماری های زیادی در جسم، ذهن، روح و روان و همچنین در زندگی جسمانی و روحی انسان به وجود می آید که ناشی از انسداد جریان ذات است. . . انرژی در بدن حدود 72000 نادی در بدن انسان وجود دارد و چاکراها روی نادی های اصلی قرار دارند و در امتداد ستون فقرات ادامه می یابند.

ستاره چیست؟
کلمه سانسکریت نادی از ریشه نادی گرفته شده است. که به معنای حرکت جریان یا ارتعاش است. در آیورودا (طب سنتی هند به معنای علم زندگی) نادیس شبکه یا مسیر انرژی بین روح، بدن و جهان است. آنها پرانا یا نیروی حیات را در سراسر بدن حمل می کنند.
چاکراها کجا هستند و چاکراها در بدن چگونه کار می کنند؟
در بدن هر موجود زنده مناطقی وجود دارد که انرژی الهی (پرانا) به نام چاکرا را دریافت می کند. چاکراها در بدن انسان اساساً چرخه‌هایی از انرژی هستند و انرژی از طریق این چاکراها وارد ما می‌شود و بین ما و کیهان گردش و تبادل می‌کند. انرژی موجود در هر چاکرا قسمت خاصی از بدن را تحت تاثیر قرار می دهد و اگر تعادل انرژی در چاکرا مختل یا مختل شود، آن قسمت از بدن و گرفتگی ها را تحت تاثیر قرار می دهد. بدن بدن بنابراین چاکراهای باز، متعادل، قوی و پرانرژی، جریان انرژی حیاتی را در بدن ایجاد می‌کنند و احساس سلامتی و شفا می‌دهند، به عبارت دیگر، از نقطه‌نظر جریان و عملکرد انرژی، نیروی حیات، چاکراها مسئول عملکرد صحیح بدن فیزیکی و اندام های مختلف آن هستند.
در هندوئیسم به مراکز انرژی بدن انسان چاکرا به معنی چرخ می گویند و موضوع آنها چرخش مراکز انرژی است و مهمترین قسمت انرژی بدن را تشکیل می دهند. علاوه بر بدن که همه می دانیم از اجزای مهم و بی اهمیت تشکیل شده است، بدن دارای زنجیره های انرژی حیاتی است و چاکراهای فرعی و فرعی که در بدن انسان بسیار مهم هستند، هفت چاکرا وجود دارد. ما برای هر یک از آنها حق داریم. این چاکراها یکی از غده های هفت گانه بدن را تشکیل می دهند و به گروهی از اعصاب به نام شبکه متصل هستند. هر یک از این چاکراها به قسمت خاصی از بدن و وظایف خاصی در بدن متصل هستند که توسط شبکه ای از اعصاب یا غدد به نام چاکرا کنترل می شوند.
چاکراهای اصلی
چاکرای اصلی یک مرکز انرژی در حال چرخش است که معمولاً 3 تا 4 اینچ قطر دارد و اندام های اصلی و حیاتی بدن فیزیکی را کنترل و انرژی می دهد. چاکراهای اصلی مانند نیروگاه هایی هستند که انرژی حیاتی را در اختیار اندام های حیاتی قرار می دهند. هنگامی که این نیروگاه به درستی کار نمی کند، اندام های حیاتی ضعیف یا بیمار می شوند زیرا انرژی حیاتی برای عملکرد صحیح ندارند.
چاکراهای فرعی
چاکراهای فرعی یک یا دو اینچ قطر دارند و چاکراهای بسیار کوچک قسمت های کمتر مهم بدن فیزیکی را کنترل و انرژی می دهند. چاکراها در بدن فیزیکی نفوذ می کنند و فراتر از آن گسترش می یابند. چاکراها از طریق سیستم غدد درون ریز و سیستم عصبی اثر متقابلی بر بدن دارند.

بیشتر بدانید:تفاوت های بین نیم ست های نقره چیست؟
وظایف چاکراها
1) مسئول جذب، هضم و توزیع پرانا (انرژی حیاتی) در قسمت های مختلف بدن هستند.
2) کنترل، تقویت و عملکرد صحیح بدن فیزیکی و قسمت های مختلف آن را بر عهده دارند. غدد درون ریز توسط برخی از چاکراهای اصلی تنظیم و انرژی می گیرند. غدد درون ریز را می توان از طریق کنترل و دستکاری چاکراهای اصلی تحریک یا مهار کرد. بسیاری از بیماری ها تا حدی ناشی از عدم عملکرد صحیح چاکراها هستند.
3) برخی از چاکراها مراکز استعدادهای روانی هستند. فعال شدن برخی چاکراها می تواند به رشد توانایی های روانی خاصی منجر شود. به عنوان مثال، چاکرای کف دست ساده ترین و ایمن ترین چاکرا برای فعال شدن است. با فعال کردن چاکرای واقع در مرکز کف دست، می توان توانایی درک انرژی ظریف، هاله درونی، هاله سلامت و هاله بیرونی را توسعه داد. این کار به سادگی با تمرکز انجام می شود.
فعال سازی چاکرا
فعال سازی چاکراها ماه ها تا سال ها طول می کشد تا تسلط پیدا کند و به تمرین ها و تکنیک های خاص زیادی نیاز دارد. این توانایی ها و قدرت ها حاصل فعال شدن انرژی چاکرا به نام دیانا یا سیدی به معنای قدرت های معنوی است.
چاکرای اول
چاکرای ریشه - چاکرای استودینگور - چاکرای مولادهارا - چاکرای پایه - چاکرای مولادهارا - چاکرای ریشه
چاکرای اول به عنوان چاکرای ریشه، تکیه گاه یا پایه ستون فقرات شناخته می شود و در هندوئیسم مولادهارا نامیده می شود. این چاکرا نقطه ورود پرانا یا پرانا شاکتی است. رنگ این چاکرا قرمز است که نشان دهنده انرژی، زندگی و قدرت بدنی است. این رنگ تاثیر خوبی بر کم خونی و کمبودهای تغذیه ای دارد و حامل ارتعاشات تقویت و التیام است. غده مرتبط با این چرخه غده فوق کلیوی است که آدرنالین خوبی تولید می کند. اندام های مرتبط با چاکرای اول استخوان ها، دندان ها، ناخن ها، پاها، روده ها، مقعد و پروستات هستند. چاکرای اول چاکرای اتصال و ارتباط با زمین و مانترا آن من است.
چاکرای دوم
Sakralchakra - Boorniy Ṭurīn Chakra - SwadHisthana Chakra - Sakralchakra - SwadHisthana Chakra
چاکرای دوم که به عنوان مرکز خاجی یا کلیه شناخته می شود، در هندوئیسم سواد هیستانا نامیده می شود. این چاکرا در قسمت پایین شکم قرار دارد و طیف رنگی آن نارنجی است. در روانشناسی رنگ نارنجی نشانه انرژی است و نشان دهنده قدرت ارتباط، دفع خشم و خویشتن داری است. همچنین رنگ نارنجی با هضم غذا و گردش خون ارتباط مستقیم دارد.

بییشتر بدانید:خواص سنگ های آمیتیست و رز کوارتز
دور سوم
تولا چاکرا - چاکرای شبکه خورشیدی - چاکرای مانیپور - چاکرای شبکه خورشیدی - مانیپور / چاکرای ناف
چاکرای سوم یا چاکرای عصبی زیر معده یا هندوها آن را مانیپورا می‌نامند، طیفی از رنگ‌های زرد و طلایی را تشکیل می‌دهد که معرف عقل، هوش و اندیشه است. رنگ زرد بر کبد، طحال، صفرا و اعصاب اثر مثبت دارد و از قدرت دارویی آن در مبارزه با دیابت، یبوست و چاقی استفاده می شود. غدد و اندام های مرتبط با این چاکرای پانکراس عبارتند از: شکم، معده، طحال، دستگاه گوارش، کیسه صفرا، کبد و سیستم عصبی خودمختار. چاکرای سوم چاکرای قدرت و اراده است و مانترا آن خود است.
چاکرا در جنگل است
چاکرای چهارم - چاکرای قلب - چاکرای عشق الهی - چاکرای آناهاتا - چاکرای قلب - چاکرای آناهاتا
چاکرای چهارم که قلب یا عشق الهی نامیده می شود در سانسکریت ហាnata نامیده می شود که در مرکز جناغ جناغی و بالای قلب قرار دارد و طیف رنگی مربوط به آن سبز است. اندام مرتبط با این چاکرا تیموس است و به سبز یا صورتی معروف است. عملکرد این چاکرا عشق آگاهانه و جسمانی قلب، سینه، گردش خون، شکم، حفره ها و پوست است. نقش این چاکرا برقراری ارتباط با مردم و احساسات عاشقانه است. موقعیت چاکرای چهارم در پشت و بین شانه ها، هم در بالا و هم بالای قلب است. چاکرای چهارم چاکرای عشق و صمیمیت است و مانترا آن من دوست دارم.
چاکرای پنجم
چاکرای گلو - چاکرای گلو - چاکرای ویشودا - چاکرای ویسودا - چاکرای ویشودی
به آن گلو یا گلو می گویند که در آیین هندو به آن ویشودا می گویند. محل این چاکرا گلو و گردن است و طیف رنگی آبی است. همانطور که می دانید رنگ آبی نماد جادو، وفاداری و الهام است و این رنگ تاثیر مستقیمی بر گرفتگی گلو و ناراحتی های عصبی دارد. غده مرتبط با این چاکرا غده تیروئید است. عطر چاکرای پنجم گل رز نام دارد و وظیفه آن بیان و بودن است. چاکرای پنجم چاکرای ارتباط و خلاقیت و مانترای است که من بیان می کنم.
چاکرای ششم
چاکرای ششم - چاکرای آجنا - چاکرای پیشانی - چاکرای چشم سوم - چاکرای خارجی و داخلی آجنا - چاکرای گورو - چاکرای چشم سوم
چاکرای ششم که در آیین هندو به چشم سوم معروف است، آجنا نامیده می شود. او این چاکرا را در پیشانی و درست بالای آن بین دو چشم قرار داد. این چاکرا شامل طیف رنگ آبی-نیلی است که چشم سوم و دید بیرونی و درونی را باز می کند. رنگ آبی نیلی برای آرامش، بیماری های روانی، آگاهی و احیای خاطرات فراموش شده مفید است. غدد مرتبط با این چاکرا غده صنوبری و اندام مربوط به آن، صورت، چشم ها، گوش ها و بینی هستند. چاکرای ششم چاکرای شهود و روشن بینی است و مانترا آن من می بینم.

بیشتر بدانید:  دستبند هفت چاکرا چست؟
چاکرای هفتم
چاکرای چهارم - چاکرا در فزولو، خاخایی - در پنوم پن چاکرای تاج - ساهاسراچاکرا - چاکرای تاج - ساهاراچاکرا
آخرین چاکرای به نام چاکرای تاج یا چاکرای تاج شناخته می شود که در هندوها ساهاسرارا نامیده می شود. محل چاکرای هفتم در وسط سر است و غدد مرتبط با این چاکرا غده صنوبری و غشای مخاطی هستند. اندام مرتبط با این چاکرا مغز و مخ و طیف رنگی مربوط به آن بنفش است. این رنگ مشخصه بیماری های روانی است و خواب را تنظیم می کند. چاکراهای هفتگانه علم و آگاهی از هستی و مانترا آن من آگاه است.

برای خرید و مشاهده دستبند هفت چاکرا اینجا کلیک کنید.

  • ۰۱/۰۹/۱۴
  • مصطفی بخشیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی