وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ آموزشی دونستنی مرجعی تخصصی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... می باشد که سعی بر این داریم تا اطلاعاتی مفید و کاربردی درباره این حوزه های جذاب به شما ارائه کنیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

کلید و پریز چیست؟
اجزای سازنده در طراحی دکوراسیون نقش دارند یکی از کوچکترین اما موثرترین قطعات سوئیچ سوئیچ است که در گذشته سوراخ کلید کم بود اما امروزه شاهد تنوع زیادی در طرحها هستیم که به راحتی میتوانیم یکی که به بهترین وجه با طراحی، پایان و قیمت ما مطابقت دارد. پریز برق یکی از وسایل برقی ساختمان است که برای کنترل (روشن و خاموش کردن) یا انتقال جریان الکتریکی استفاده می شود.
اجزای کلید و پریز


آچار سوکتی جدید دارای سه قسمت است:
1. مکانیزم داخلی و حلقه
مکانیزم داخلی مشابه مکانیزم داخلی کلید پایه است که به جهت چرخش و اتصالات داخلی کلید و پایه، تک قطبی یا دو قطبی و اتصال با قاب بستگی دارد.
2. سوکت Wilkasy
قاب کلید و پریز قسمت قابل مشاهده روی دیوار است و سطح آن از مواد محافظ ساخته شده است تا در هنگام روشن شدن چراغ برق دست فرد دچار برق گرفتگی نشود.
این المان‌های کوچک در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف در بازار موجود است و با روکش‌های مختلف مانند کاغذ دیواری، رنگ، پانل‌های چوبی و غیره روی دیوار قرار می‌گیرد.
بعد از زیبایی کلید پریز، مهمترین عامل در انتخاب مدل کلید و پریز، ایمنی آنهاست. این قطعات مستقیماً به برق متصل هستند، بنابراین نکات ایمنی در طراحی آنها باید رعایت شود.
تفاوت بین مکانیزم سوئیچ قدیمی و مکانیسم جدید آنها.
پریزهای قدیمی نیاز به پیچ شدن مکانیزم کلید به قاب داشتند، اما کلیدها و پریزهای جدیدتر معمولاً نیازی به این کار ندارند و به سادگی با مکانیزم فنری در عمق دیوار قرار می گیرند و به عنوان یک مجموعه کامل در نظر گرفته می شوند. .
انواع کلید و پریز
کلید های باکس قدیمی معمولا در رنگ های سفید و کرم ساخته می شوند و شکل مربعی دارند اما کلید های فلزی امروزی در رنگ های مختلف و متریال های مختلف ساخته می شوند که معمولا از پلاستیک مرغوب اما فریم اصلی ساخته می شوند. و سوکت نو معمولاً از آلیاژ مس است که علاوه بر زیبایی منحصربفرد به مقاومت، عدم تغییر رنگ و پوسیدگی آن معروف است. در ضمن انواع فلز با روکش های چرمی، چوبی، فلزی یا کریستالی نیز در این گروه ساخته می شود. با این تغییر به راحتی می توانید لوازم الکترونیکی خانه را با فضای داخلی قدیمی یا فعلی خود مطابقت دهید.
کلیدها بر اساس کاربرد و کاربردشان به دسته های مختلفی تقسیم می شوند:

بیشتر بدانید:  چه دستگیره ای را باید برای کابینت خود مد نظر داشته باشیم؟
1. کلید تک پل
برای ویرایش این متن روی دکمه Edit کلیک کنید. Lorem Epsom یک متن جعلی با سادگی نامفهوم است که توسط صنعت چاپ توسعه یافته و توسط طراحان گرافیک استفاده می شود.
2. کلید برای دو پل
ما این اختیار را داریم که دو گیرنده را از یک نقطه وصل و قطع کنیم. در اصل دو کلید در یک جعبه، از این کلید می توان برای قطع و وصل دو فاز یا یک فاز و یک نول به طور همزمان استفاده کرد.
3. کلید سه پل
از این نوع کلید برای جداسازی و اتصال سه شاخه از یک نقطه استفاده می شود.
4. دکمه را تغییر دهید
این نوع کلید به ما قدرت کنترل کاربر را از دو نقطه می دهد.
5. کلید متقاطع
این کلید برای کنترل گروهی از مصرف کنندگان از چند نقطه استفاده می شود. نام دیگر کروکس است.
6. کلید عطارد
از این نوع کلید در وسایل برقی مدار کوچک مثلاً در بازی ها، اجاق گاز و غیره استفاده می شود.
7. کلید شاتر
دیمر در مکان هایی استفاده می شود که سطح نور باید یکسان باشد. این دکمه ها شدت نور را تنظیم و کاهش یا افزایش می دهند. این نوع کلیدها در مکان هایی مانند تئاتر استفاده می شوند.
دسته دیگری از کلیدهای برق بر اساس موارد زیر است:
نوع اتصال: دارای اتصالات دو طرفه مانند یک پل و دو پل و اتصالات چند طرفه مانند کلید و گذرگاه می باشد.
نوع برق: AC و DC
روش نصب اصلی: روکار، توکار، نیمه کاره، پانل.
روش های حفاظت در برابر جریان اتوبوس: سوئیچ های نصب نشده و نصب شده.
دمای ورودی آب: که شامل نرمال و محافظت از نشت آب و محافظت از فوران آب است
دکمه ها مجهز به سنسور حرکت هستند
این سوئیچ ها زیباتر از سوئیچ های قدیمی به نظر می رسند و در خانه های هوشمند استفاده می شوند. این نوع کلیدها که به آنها کلیدهای لمسی می گویند با احساس گرمای دست برق را قطع یا وصل می کنند، این کلیدها با حضور افراد در اتاق باز می شوند و با آمدن شخصی بسته می شوند زیرا برای صرفه جویی در مصرف انرژی بسیار مفید است. فرد از اتاق خارج می شود. همچنین برای افراد فراموشکار مناسب است.

بیشتر بدانید: یراق آلات به چه معناست؟
تیم سایبان
عمدتاً در مکان هایی که نور نباید همیشه وجود داشته باشد، مانند پله های حیاط یا پشت بام استفاده می شود. این کلید را می توان در زمان های مختلف تنظیم کرد.
سوکت ها انواع مختلفی دارند که به اختصار به آنها اشاره می شود:
انواع فروش بر اساس نوع سطح
یکی از پرکاربردترین دسته بندی ها بر اساس نوع سوکت لایه ای است این دسته شامل هر دو نوع تک فاز و سه فاز می شود که برخی از آنها به زمین متصل هستند و برخی دیگر متصل نیستند.
انواع پریز بسته به روش نصب
در این قسمت سوکت ها به دو گروه بالا و داخل تقسیم می شوند. یکی از مهم ترین تفاوت های این دو بخش، اتصال به زمین، میزان حفاظت در برابر رطوبت و نفوذ آب و تعداد مقاطع می باشد.
نوع پریز برق بستگی به نوع استفاده دارد
پریز یو پی اس: این نوع محصولات دستگاه های متصل به خود را به پریز متصل می کنند و با خاموش شدن آن این دستگاه ها ادامه پیدا می کنند.
پریز برق ارت دار: این نوع پریز که مجهز به سیم ارت است برای تخلیه بار الکتریکی به زمین متصل می شود. این کابل با تامین الکتریسیته ساکن مدار از برق گرفتگی جلوگیری می کند.
سوکت چند منظوره: در حالی که قبلاً یک سوکت تک پریز در سوکت ها وجود داشت، سوکت های چند پریز جدید دسترسی به مرکز اطلاعات، تلفن و اینترنت را برای شما آسان تر می کند.

برای خرید و مشاهده انواع کلید و پریز اینجا کلیک کنید.

  • ۰۱/۰۹/۱۰
  • مصطفی بخشیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی