وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ آموزشی دونستنی مرجعی تخصصی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... می باشد که سعی بر این داریم تا اطلاعاتی مفید و کاربردی درباره این حوزه های جذاب به شما ارائه کنیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

یراق آلات به چه معناست؟ 
اگر به محیط اطراف خود توجه کنید، لوازم جانبی بسیار متنوعی را خواهید یافت که روزانه با آنها سروکار دارید. واژه یراق آلات معمولاً به قسمت هایی اطلاق می شود که در ساخت و تکمیل بسیاری از قسمت های خانه مانند آشپزخانه بسیار موثر هستند. از جمله کاربردی ترین یراق آلاتی که هر روز با آن کار می کنید دستگیره کابینت، قلاب کابینت، لولا کابینت، ریل کشو و غیره است. ساخت اتصالات زمانی آغاز شد که ذوب فلزات رایج شد. در گذشته، انسان می توانست فلزات را ذوب کرده و از آنها برای ساختن اتصالات لازم برای زندگی استفاده کند. یراق آلات کابینت یکی از مهم ترین و پرکاربردترین ابزار و یراق آلات است که بسیار ضروری است. برای ساخت و تکمیل دکوراسیون آشپزخانه باید لوازم آن را به درستی تهیه کرد. در این مقاله سعی داریم شما را با انواع یراق آلات کابینت آشنا کنیم تا بتوانید اطلاعات بیشتری در مورد یراق آلات مورد نیاز خود کسب کنید.


انواع کمد لباس
کابینت یکی از مهم ترین قسمت های آشپزخانه است که به عنوان سازمانی برای امور مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مهمترین مواردی که در ساخت و نصب کابینت باید مورد توجه قرار گیرد. در واقع یراق آلات کابینت ابزار مهمی برای استفاده و نصب کابینت آشپزخانه هستند. لوازم توکار علاوه بر کاربردی بودن، ظاهر آشپزخانه و کابینت را نیز جذاب تر می کند. اما قبل از اینکه به زیبایی توجه کنید، باید به فکر استفاده از لوازم جانبی باشید. در واقع هنگام انتخاب راه حل های کابینت، کیفیت و قابلیت استفاده در اولویت اول هستند. مثلا انتخاب دکمه روی دستگیره درب سنگین کابینت خوب نیست و مفهومی ندارد. از انواع یراق آلات کابینت می توان به موارد زیر اشاره کرد:
گا زورا
ریل کشو کابینت
کت کت
دستگیره کابینت
پایین کابینت
کاربرد لولاهای گازی و انواع آن
لولای گازی یکی از مهم ترین سخت افزارهای کابینت است که برای باز و بسته کردن آسان درب کابینت آشپزخانه استفاده می شود. به طور کلی لولا وسیله ای مفصلی است که دو قسمت را به هم متصل می کند و یک یا هر دو قسمت را حول یک موقعیت خاص می چرخاند. از انواع لولا گازور می توان به لولا گازور ساده، لولا گازور مخفی، لولا گازور زاویه دار و لولا گازور باند نرم اشاره کرد. هر نوع گاز کاربرد و ویژگی های منحصر به فردی دارد که باید با توجه به کابینت انتخاب شود.
لولا گازور ساده: این نوع لولا گازور یکی از ابتدایی ترین لولاهای کابینت است و در دو نوع دو و چهار پیچی عرضه می شود. این نوع لولا گازور ساده باید دارای ویژگی هایی مانند پیچ ​​بلند، انتهای لولای قابل تنظیم، جذب نیرو در بالای در و مواد بادوام باشد.
دریچه مخفی گازور همانطور که از نامش پیداست طوری قرار می گیرد که از بیرون و داخل آن دیده نمی شود. برای نصب آن باید با سوراخکاری سوراخی به اندازه ورق ایجاد کرد و عسل را در سوراخ قرار داد تا با بسته شدن درب به هیچ وجه نتوان به درب آن دسترسی داشت.
لولا گازور زاویه دار: برخی از کابینت های نصب شده در آشپزخانه به دلیل کمبود جا نمی توانند 90 درجه باز شوند. گازور گوشه ای یکی از آن لوازم کاربردی است که به شما امکان می دهد درب کمد لباس را با هر زاویه ای که می خواهید باز و بسته کنید.
لولا گازور ثابت: لولا گازور ثابت دارای دو قسمت اصلی است که یکی روی بدنه کابینت و دیگری روی سوراخ گرد است. پمپ در یک لولای گازگیر قرار دارد که از بسته شدن ناگهانی درب کابینت و ایجاد صدا جلوگیری می کند.
راهنمای کشوی کابینت

بیشتر بدانید: جعبه کشویی چیست؟
در گذشته برای جابجایی کشو کابینت از آن برای قرار دادن قاب چوبی روی بدنه و ایجاد شکاف در بدنه کشو استفاده می شد. امروزه با توجه به روش های جدید و هوشمندی انواع تجهیزات، تولید ریل کشو نیز هوشمند شده و جابجایی آسان و روان انواع کشوهای کابینت را به ارمغان آورده است. ریل کشو کابینت انواع مختلفی دارد که باید بسته به ابعاد و وزن کشو کابینت انتخاب و نصب شوند. ریل ساچمه ای، ریل مخفی، ریل بدنه و ریل ساده از جمله انواع ریل کشو کابینت هستند که هر کدام دارای کاربرد و ویژگی های خاصی هستند.
استفاده از جک کابینت
جک کابینت یک اتصال رایج برای درب های کابینت عمودی است. درب لباسشویی یکی از قسمت های آشپزخانه است که با جک باز و بسته می شود. انواع مختلفی از جک های کابینت وجود دارد که وزن درب کابینت را برای ثابت نگه داشتن آن تحمل می کنند. انواع مختلف جک کابینتی شامل باس فن و جک پمپ می باشد. مواد مورد استفاده در ساخت جک های کابینت معمولاً از جنس استنلس استیل، فلز، برنج یا پلاستیک می باشد. در انتخاب کابینت باید به اندازه و وزن درب کابینت توجه کنید. هر چه اندازه و وزن درب کابینت کوچکتر باشد، جک به برق کمتری نیاز دارد.
یادداشت های کابینه
دستگیره کابینت یکی از انواع یراق آلات است که علاوه بر کاربردی بودن، زیبایی کابینت را نیز تکمیل می کند. از انواع دستگیره های کابینت می توان به دستگیره های خطی و دکمه ای، دستگیره های کابینت مستطیلی و منحنی اشاره کرد که هر کدام برای کاربردهای مختلف و تزئینات مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. همانطور که در قسمت قبل گفته شد در انتخاب یراق آلات کابینت ابتدا باید به کیفیت و کاربرد آنها توجه کرد. به همین دلیل حتما توجه داشته باشید که می توانید از کابینت های دکمه ای برای درهای کوچکتر و سبکتر نسبت به کشوهای کابینت استفاده کنید.
پایه کمد
پایین کابینت یکی دیگر از تنظیمات کاربردی کابینت است که باعث افزایش ارتفاع کابینت می شود. یکی از ویژگی های مهم پایه کابینت قابلیت تنظیم است که به شما امکان می دهد ارتفاع پایه کابینت را افزایش دهید. پایه کابینت در متریال های مختلفی مانند آلومینیوم، پلاستیک و فلز قابل ساخت و طراحی است که می توانید با توجه به نوع کابینت و دکوراسیون خود انتخاب کنید.

برای مشاهده و خرید انواع لوله کابینت اینجا کلیک کنید.

  • ۰۱/۰۹/۰۷
  • مصطفی بخشیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی