وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ آموزشی دونستنی مرجعی تخصصی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... می باشد که سعی بر این داریم تا اطلاعاتی مفید و کاربردی درباره این حوزه های جذاب به شما ارائه کنیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

خواص سنگ فیروزه و نحوه استفاده از سنگ فیروزه در صنعت جواهرسازی
یکی از کاربردی ترین و زیباترین سنگ های مورد استفاده در صنعت جواهرسازی، فیروزه است. سنگ فیروزه علاقه مندان زیادی دارد و به همین دلیل استفاده از زیورآلات فیروزه همیشه طرفداران خود را داشته است. در این مقاله به بررسی سنگ فیروزه، خواص آن، قیمت سنگ فیروزه و توصیه های مربوط به استفاده از آن در صنعت طلا و جواهر می پردازیم.
فیروزه را بشناسید


سنگ فیروزه یکی از سنگ های قیمتی باستانی است که در بین ایرانیان محبوبیت زیادی دارد به همین دلیل استفاده از این سنگ قیمتی در زیورآلات طلا و نقره همیشه جالب بوده است. سنگ فیروزه اصل دارای خواص بی نظیری می باشد، علاوه بر آن از نظر خلوص و کیفیت رنگ دارای انواع مختلفی می باشد که باعث می شود قیمت سنگ فیروزه تحت تاثیر این عوامل تغییر کند.
فیروزه به سنگ رویاها معروف است. علاوه بر این، سنگ فیروزه همواره به عنوان نماد قدرت و زیبایی در میان پادشاهان سلسله های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. فیروزه در ایتالیا بسیار محبوب است و گرانترین سنگ در بین انواع جواهرات به حساب می آید.
مصریان باستان نیز برای سنگ زرد ارزش قائل بودند و آن را "سنگ زندگی" می نامیدند. در روسیه استفاده از سنگ فیروزه در حلقه ازدواج را نماد عشق می دانند. این عقیده حتی در انگلستان نیز رایج است و سنگ فیروزه به عنوان نماد عشق ابدی در جواهراتی مانند گردنبند فیروزه، انگشتر یا آویز فیروزه استفاده می شود.
فیروزی ساخت
فیروزه از نظر شیمیایی از مس و فسفات آلومینیوم تشکیل شده است، زیرا کانی های آبی بسیار کمیاب و منحصر به فرد هستند، سنگ فیروزه بسیار ارزشمند و قیمت آن بالاست. البته باید بدانید که جواهرات فیروزه ای تحت شرایط خاصی مانند قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید، گرما، لوازم آرایشی و تعریق می توانند تغییر رنگ دهند. برخی از سنگ های فیروزه دارای رگه های خاصی هستند که به دلیل شرایط تشکیل این سنگ ها می باشد.

بیشتر بدانید: انواع گردنبند زنانه به همراه توضیجات کامل.
به طور کلی فیروزه های خوش فرم با منافذ کمتر، ماندگاری بیشتری دارند، براقیت بیشتری دارند و کیفیت بالاتری دارند.
کدام کشورها بهترین فیروزه را دارند؟
بهترین انواع فیروزه به طور کلی در مناطقی با دمای گرم و خشک یافت می شود. این نوع فیروزه در کشورهای جنوب غربی آمریکا مانند چین، شیلی، مصر، ایران و مکزیک یافت می شود. اولین فیروزه در یک مقبره سلطنتی در مصر پیدا شد که قدمت آن به 6000 سال قبل از میلاد باز می گردد.
فیروزه از ایران
در پادشاهی قدیم ایران جواهرات آبی رنگ را به دست یا گردن آویزان می کردند و از آن برای محافظت از مرگ های غیرطبیعی استفاده می کردند. از این رو استفاده از دستبند و گردنبند آبی در بین مردم ایران رواج زیادی دارد. استفاده از سنگ فیروزه در ایران در واقع یک میراث ملی است که برای تزئین اشیا، مساجد و سایر بناهای مهم داخل و خارج از کشور مورد استفاده قرار می گرفته است.
انواع رنگ با سنگ فیروزه
آبی فیروزه ای را می توان با رنگ آبی آسمانی، سبز آبی یا سیبی و شفافیت مات روغنی آن تشخیص داد. فیروزه گاهی با مالاشیت یا کرفس ترکیب می شود که سبز و آبی به نظر می رسد. فیروزه آمریکایی حاوی آهن بیشتری نسبت به آلومینیوم است، بنابراین ترکیبی از فیروزه و کالکوزیدریت است. رنگ آن سبز است زیرا حاوی آهن است. فیروزه آبی خالص کمیاب است و معمولا با قهوه ای، خاکستری تیره یا سیاه ترکیب می شود. این رنگ ها در نتیجه مواد معدنی یا سنگ هایی که حاوی فیروزه هستند به وجود آمدند که فیروزه بوگان نیز نامیده می شود. محبوب ترین رنگ فیروزه ای آبی آسمانی است که با نام های آبی تخم مرغی سینه قرمز یا آبی ایرانی نیز شناخته می شود و پس از آن سبز آبی یا سبز سیبی قرار دارد.
شفافیت و روشنایی ترکیه
فیروزه شفاف تر از شفاف است و مواد شفاف نادر هستند. شفافیت این سنگ از روغنی تا مات متغیر است. بیشتر فیروزه ها دارای اجزای خاکستری تیره، قهوه ای یا سیاه هستند. این ضایعات می توانند متراکم یا منتشر باشند. بهترین نوع سنگ فیروزه نیمه جامد، شفاف و بدون ناخالصی است. البته گاهی این سنگ ها نقش های جذابی مانند تار خزه فیروزه ای زیبا روی سنگ ایجاد می کنند.
برش و شکل فیروزه در جواهرات
فیروزه معمولاً برای گوشواره، سنجاق، گردنبند، آویز، دستبند، کمربند و انگشتر به صورت گوه بریده می شود. شکل بیضی یا بیضی است. از آنجایی که یکی از سنگ های قیمتی کمتر مقاوم است، برای کنده کاری های تزئینی نیز استفاده می شود. دانه های فیروزه ای کروی برای دستبند، گوشواره و گردنبند مفید است.
فیروزه سنگ چه ماهی است؟
فیروزه سنگ ماه متولدین ماه دسامبر است و در فنگ شویی، فیروزه نشان دهنده انرژی آب است.
هزینه سنگ صورت اصل
همانطور که اشاره کردیم قیمت سنگ فیروزه اصل به اندازه سنگ، وجود ناخالصی، کیفیت رنگ و تراش آن بستگی دارد، البته می توان گفت که سنگ فیروزه اصل یکی از با ارزش ترین سنگ ها می باشد. . سنگ های دنیا که در جواهرات طلا و نقره استفاده می شود. .

بیشتر بدانید: اثرات ماساژور صورت چیست؟
فیروزه و طلا
ترکیب فیروزه و طلا یکی از زیباترین ترکیب های طلا و جواهرات است، به خصوص استفاده از فیروزه در جواهرات با طلای سفید می تواند بسیار جذاب و جذاب باشد و زیورآلاتی مانند آویز فیروزه، دستبند فیروزه و گوشواره فیروزه را بسازد. بسیار جالب است.
قیمت طلا با سنگ فیروزه
با توجه به قیمت طلا با سنگ فیروزه نمی توان قیمت نهایی را تعیین کرد، زیرا محصول ساخته شده از فیروزه و به طور کلی جواهرات به میزان طلای مصرفی، اندازه سنگ، شکل تراش بستگی دارد. ، و استفاده سایر جواهرات ساختاری و غیره قیمت جواهرات طلا و فیروزه بسیار چشمگیر است.
نگهداری سنگ فیروزه
با توجه به ماهیت نگین فیروزه باید در مراقبت و نگهداری آن بسیار حساس باشید زیرا اگر این سنگ در معرض نور شدید یا حرارت زیاد قرار گیرد رنگ اصلی خود را از دست می دهد و به تدریج می تواند سبز شود و این بخشی از آن است. خواص نگین فیروزه ای
در ضمن اگر سنگ فیروزه در معرض مواد شیمیایی قرار گیرد آسیب دیده و ضعیف می شود و خواص نگین فیروزه اصل و سالم را نخواهد داشت. برای بهره مندی از خواص سنگ های قیمتی فیروزه باید از مواد شیمیایی و به خصوص مواد روغنی و چرب دوری کنید.
باید بدانید که زیورآلات فیروزه نسبت به سایر جواهرات به مراقبت بیشتری نیاز دارند زیرا جواهرات فیروزه نسبت به سایر سنگ های قیمتی مانند الماس و یاقوت لطیف ترند. البته به دلیل نرمی زیورآلات فیروزه ای استفاده از این زیورآلات باعث تحریک پوست می شود و همچنین بیشتر در معرض شکستگی و آسیب قرار می گیرند.

مشاهده و خرید انواع گردنبند اینجا کلیک کنید.

  • ۰۱/۰۹/۰۶
  • مصطفی بخشیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی