وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ آموزشی دونستنی مرجعی تخصصی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... می باشد که سعی بر این داریم تا اطلاعاتی مفید و کاربردی درباره این حوزه های جذاب به شما ارائه کنیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

هنگام ساخت کابینت آشپزخانه همیشه این سوال برای ما پیش می آید که کدام مدل دستگیره کابینت را انتخاب کنیم. چرا دستگیره کابینت آشپزخانه اینقدر مهم است؟ پاسخ به این سوال دو جنبه بسیار ساده دارد: 1- عملکرد و 2- زیبایی. در اینجا دلایل محبوبیت دستگیره های کابینت وجود دارد. برای باز و بسته کردن کشوها و درها، دستگیره های کابینت ابزار مهمی برای جابجایی وسایل از داخل کابینت به بیرون و نظم بخشیدن به آشپزخانه است. از طرفی دستگیره ها زیبایی یک کمد لباس را کامل می کنند.


حال سوال این است: چگونه از بین این همه دسته کابینت انتخاب کنیم؟!؟
بعد از اینکه تمام مواد و رنگ های کابینت خود را انتخاب کردید، از این نکات برای انتخاب دستگیره استفاده کنید.
دستگیره یا دکمه کابینت خطی؟
شکل دسته دکمه به خودی خود توضیح می دهد و خود توضیح می دهد. دسته خطی دسته ای است که به صورت افقی یا عمودی بر روی یک ردیف کوتاه یا بلند از کابینت ها قرار می گیرد. این نوع کابینت به دلیل اینکه با دو صفحه در ابتدا و انتهای دستگیره به بدنه کابینت متصل می شود، گاهی اوقات به عنوان دستگیره دو پیچی نیز شناخته می شود.
از این نوع دستگیره می توان به عنوان نگهدارنده کابینت ممبران، کابینت شیشه ای، کابینت ام دی اف و ظروف فلزی استفاده کرد.
دکمه انتخاب کنیم یا دسته خطی؟
هیچ قانون روشنی برای این سوال وجود ندارد. یکی از گزینه ها استفاده از دستگیره های دستگیره برای درب کابینت و انتخاب دستگیره های خطی برای کشوها است. باز و بسته کردن کشوها با دسته های خطی ساده تر و کاربردی تر است زیرا می توان از تمام انگشتان استفاده کرد. این ویژگی دسته های خطی در صورت شدید بودن ترک ها می تواند مفید باشد.
در مدل‌های قدیمی، دستگیره‌های کابینت از نوع دکمه‌ای بودند (در آن زمان انتخاب دستگیره‌های کابینت محدود بود). ما این را توصیه نمی کنیم زیرا کابینت قدیمی است.
انتخاب همه دستگیره‌های کابینت مدرن‌تر تلقی می‌شود، اما در آشپزخانه‌های سنتی انتخاب همه دستگیره‌های مناسب راحت‌تر است.

بیشتر بدانید: معرفی تمام گونه های ریل کابینت 
در مثال بالا که توسط یکی از وصال های متعدد در تهران انجام شده است، مشاهده می کنید که استفاده از دستگیره ها مکمل طراحی کلاسیک این آشپزخانه است. این آشپزخانه از مواد روکش چوب ساخته شده است و بله، به دلیل رنگ سفید، فضا را شاد و آرامش بخش می کند و بر خلاف طرح های معمولی سنتی پر از طرح های شلوغ و ظریف، ساده و شیک است.
سلام آیا می دانید این ملک در 11 شهر دیگر خارج از تهران فعالیت می کند و می تواند حرفه ای ترین دکوراتورها را معرفی کند؟
در مورد دستکاری های خطی باید به جهت نصب دقت کنید! همه افقی؟ یا کشوهای افقی و درهای عمودی؟ اگر انتخاب شما مدل دوم است، دسته های بزرگ را انتخاب نکنید!
دسته های مستطیلی یا منحنی؟
برای پاسخ به این سوال به طراحی آشپزخانه و مبل نگاه کنید. آیا انباری با گوشه های تیز یا منحنی و طرح های نرم دارید؟ برگزاری شورا را با توجه به ماهیت شورا انتخاب کنید.
نمونه ای از کابینت مستطیلی: درهای مسطح، سطوح مستطیلی، رویه ساده، تاج ساده بدون منحنی، طرح کابینت خطی.
یکی از بهترین نمونه های خط نشان داده شده در تصویر بالا و نمونه دیگری از کار یک معمار سلام دیگر را می بینید. عملکرد افقی آن بسیار عالی است زیرا از جاهای مختلف کنار کابینت باز می شود و فرقی نمی کند سمت چپ کشو بایستید یا سمت راست، می توانید درب کشو را با خیلی باز کنید.

برای خرید دستگیره کابینت و مشاهده طرح های جدید کلیک کنید.

  • ۰۱/۰۸/۳۰
  • مصطفی بخشیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی