وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ آموزشی دونستنی مرجعی تخصصی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... می باشد که سعی بر این داریم تا اطلاعاتی مفید و کاربردی درباره این حوزه های جذاب به شما ارائه کنیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

افتتاح
دومینیکا کشوری جزیره ای در آنتیل کوچک واقع در شرق دریای کارائیب است. این کشور بین جزایر فرانسوی گوادلوپ و ماری گالانته در شمال و مارتینیک در جنوب قرار دارد. این کشور پس از استقلال در سال 1978 به عضویت کشورهای مشترک المنافع درآمد.
شرایط زمین شناسی، آب و خاک
دومینیکا، جزیره ای آتشفشانی، آتشفشان های فعال زیادی دارد، اما این آتشفشان ها به ندرت فوران می کنند، از دیگر نشانه های فعالیت زمین گرمایی می توان به منافذ (منافذ گاز و دود) و چشمه های آب گرم اشاره کرد. در ارتفاع 2300 فوتی (700 متری) از سطح دریا در قسمت جنوبی دریاچه جوش، آب دریاچه به دلیل فشار گازهای فراری، سه فوت (1 متر) بالاتر از حد طبیعی است. این جزیره دارای خاک های آبرفتی و آتشفشانی غنی است


آب و هوا
دومینیکا آب و هوای مطبوعی دارد، به ویژه در ماه های سرد سال، از دسامبر تا مارس. میانگین دمای تابستان بالاتر از 90 درجه فارنهایت (32 درجه سانتیگراد) است. دمای زمستان بسیار کمتر است و به طور متوسط ​​بین 84 تا 86 درجه فارنهایت (29 تا 30 درجه سانتیگراد) است. فصل خشک از فوریه تا مه و فصل بارانی از ژوئن تا اکتبر است که احتمال وزش باد شدید وجود دارد (چرخه طوفان گرمسیری). باران در زمان های مختلف و در مناطق کوهستانی دور از ساحل می بارد.
زندگی گیاهی و جانوری
دومینیکا پرتراکم ترین جزیره جنگلی آنتیل کوچک است. جنگل های دومینیکا خانه تعداد قابل توجه و متنوعی از حیوانات و پرندگان است. دو گونه طوطی، طوطی سلطنتی یا سیسرو (Amazona imperialis) و طوطی کوچک گردن قرمز (Amazona arasiaca) فقط در دومینیکا یافت می شوند. بسیاری از مرغ های مگس خوار، از جمله مرغ مگس خوار سر آبی (Bicolor Cynofauna)، بومی دومینیکا و جزیره مارتیک مجاور آن هستند.
مردم و فرهنگ
اکثر جمعیت این کشور اصالتاً آفریقایی هستند و تعداد کمی از آنها از اروپا، شبه قاره هند و کارائیب هستند.
دومینیکا تنها جزیره ای است که گروه بزرگ و جداگانه ای از سرخپوستان کارائیب دارد، این مردم از نوادگان افرادی هستند که قبل از کوچ اروپایی ها در این جزیره زندگی می کردند. بیشتر مناطق کارائیب باقی مانده، که تنها تعداد کمی از آنها جزئی خالص کارائیب هستند، در زمین های کارائیب زندگی می کنند که حدود 3700 هکتار (1500 هکتار) است. این منطقه در شرق جزیره دومینیکا قرار دارد و یکی از فقیرترین مناطق مسکونی دومینیکا به حساب می آید.

بیشتر بدانید: معرفی کشور دومینیکا: بهترین کشور برای دریافت تابعیت برای ایرانیان


اقتصاد این کشور چگونه است؟
دومینیکا یکی از فقیرترین کشورهای حوزه کارائیب است. اقتصاد این کشور به کشاورزی وابسته است که دائماً توسط بادهای شدید ویران می شود. برای تنوع بخشیدن به اقتصاد کشور تلاش شده و تا حدودی هم موفق بوده است. به عنوان مثال، صنعت گردشگری رونق گرفته است و سرمایه گذاری های مالی کوچکی نیز در مناطق ساحلی انجام می شود.
کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری
کشاورزی پایدار بخش مهمی از اقتصاد از نظر اشتغال و تولید ناخالص ملی است. محصولات اصلی این منطقه موز، مرکبات و نارگیل است. در دهه 1980، موز نیمی از درآمد صادرات دومینیکا را تشکیل می داد، اما در اواخر قرن 20 و 21، موز به طور مداوم توسط طوفان ها هدر می رفت. تولید همچنین در دهه 1990 به دلیل احکام سازمان تجارت جهانی که نقض قوانین تجارت آزاد اتحادیه اروپا را برجسته می کرد تا حدودی کاهش یافت. بر این اساس، اتحادیه اروپا امتیازاتی به دومینیکا و سایر مستعمرات اروپایی، به ویژه سایر جزایر موز تولید کننده در شرق دریای کارائیب اعطا کرد. کاکائو، قهوه و سبزیجات نیز در دومینیکا کشت می شود. دومینیکا در تولید میوه و سبزیجات خودکفا است و گوادلوپ محصولات غذایی را صادر می کند.
منابع معدنی دومینیکا چیست؟
سنگ خارا که یک سنگ آتشفشانی است کاربرد فراوانی در ساختمان سازی دارد و مهم ترین کانی تجاری است. در این منطقه چشمه های رسی و آهکی نیز وجود دارد. منابع ارزشمند مس در شمال شرق به دلیل امکان استخراج مس کشف شده است.
تولید، تجارت و خدمات
بیشتر محصولات و صادرات اصلی از بخش کشاورزی است و شامل هسته نارگیل، روغن نارگیل، صابون، روغن پیمنتا راسموسا و آب میوه است. صابون از روغن نارگیل به دست می آید و یک محصول مهم صادراتی است. یک بخش نساجی کوچک نیز وجود دارد. محصولات چوبی مانند مبلمان از چوب بومی ساخته می شوند. پورتموث مرکز اصلی قایق سازی است. واردات دومینیکا شامل مواد غذایی، سوخت های معدنی و محصولات تولیدی است.
سلامتی و رفاه
چندین بیمارستان بزرگ در دومینیکا وجود دارد. نیازهای بهداشتی محلی در مراکز بهداشتی محلی در سراسر جزیره برآورده می شود. از جمله بزرگترین مشکلات بهداشتی در دومینیکا می توان به بیماری های روده، دیابت، کم خونی، سل و بیماری های مقاربتی اشاره کرد.
آموزش
آموزش ابتدایی در دومینیکا اجباری است و در مدارس دولتی رایگان ارائه می شود. چندین مدرسه متوسطه، کالج تربیت مدرس، دانشکده پزشکی، دانشکده پرستاری و شعبه ای از دانشگاه هند غربی در دومینیکا وجود دارد. تقریبا 90 درصد از جمعیت این کشور خواندن و نوشتن دارند.

برای خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

  • ۰۱/۰۸/۳۰
  • مصطفی بخشیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی