وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ آموزشی دونستنی مرجعی تخصصی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... می باشد که سعی بر این داریم تا اطلاعاتی مفید و کاربردی درباره این حوزه های جذاب به شما ارائه کنیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

سنگ تورمالین
در ادامه بحث در مورد نام جواهرات، اجازه دهید در مورد گردشگری صحبت کنیم. یکی از معروف ترین نام های سنگ های قیمتی گردشگری، سنگی براق زرد، قرمز و بنفش است و معادن آن در برزیل، برمه، آمریکا و سیبری قرار دارد. در بسیاری از نقاط ایران در پگماتیت های اطراف گرانیت های معروف این سنگ های تزئینی در رنگ های متنوع دیده می شود. مناطق گرانیتوئیدی در استان سیستان و بلوچستان، بروجرد، جنوب غربی نهبندان، شمال غربی شهرستان الیگودرز، سنندج سیرجان، شمال و شمال شرق شهرستان ازنا در شورولت و دراویت آند قرار دارند. خودروی تورینگ پارایبا پتانسیل خرید 5000 دلار در هر قیراط را دارد، در حالی که قیمت سایر جواهرات 60000 دلار در هر قیراط است.


سنگ کهربا
یکی از جالب ترین انواع سنگ های قیمتی که در بحث اسم سنگ های قیمتی و زیبا به آن پرداخته می شود، کهربا است. کهربا یک سنگ آلی است و یکی از انواع سنگ های تزئینی ارگانیک است، یعنی در اثر فرآیندهای بیولوژیکی موجودات زنده و حشرات به وجود می آید. بیشتر کهربای موجود در قاره اروپا با فعالیت های یخبندان مرتبط است و بنابراین محدود به منطقه بالتیک مانند لهستان، آلمان شرقی یا دانمارک است. معادن شبه جزیره سملند، مانند معدن پالمنیکون، واقع در سواحل بالتیک لهستان، یکی از مهم ترین ذخایر باز جهان از انواع سنگ های تزئینی است. منطقه ای در انگلستان به نام جزیره وایت، در میان رسوبات «والدن»، قدیمی ترین حشرات جهان را می توان در فسیل های کهربا که مربوط به دوره کرتاسه اولیه یعنی حدود 130 میلیون سال پیش است، مشاهده کرد. حتی رسوبات قدیمی تری در اطراف منطقه هستینگز پیدا شده است، اما هیچ حیوانی در کهربای آنجا یافت نشده است.
در واقع صمغ برخی از درختان مانند سرو و کاج که به سختی سنگ است و دارای رنگ های مختلفی مانند زرد، قرمز و سفید است در اثر اصطکاک به برق تبدیل شده و در دمای 278 درجه ذوب می شود. سپس بسوزانید. به رنگ تیره در آب، الکل و جوهر سقز حل می شود. در این میان، انواع سنگ های تزیینی یاندر که از قدیم الایام در داخل حشرات یا حیوانات وجود داشته، مهمتر و ارزشمندتر است. قیمت کهربای جلا بسته به کیفیت و نوع حشره می تواند از چند دلار تا چند هزار دلار آمریکا در هر گرم متغیر باشد. یک گردنبند کهربای اصل با 12 سنگ می تواند تا 300 پوند قیمت داشته باشد و با وجود حشرات در داخل آن، ارزش این نوع بسیار بالاتر از سنگ های تزئینی است و یکی از با ارزش ترین سنگ ها به حساب می آید.

بیشتر بدانید:توضیجات مختصری در مورد مدال هفت چاکرا.
سنگ زمرد
در ادامه موضوع نام سنگ های قیمتی، بیایید به زرق و برق ترین و چشم نوازترین سنگ های قیمتی بپردازیم. یکی از انواع آلومینیوم سبز زمردی است که یکی از قدیمی ترین سنگ های قیمتی و تزئینی است و هر چه رنگ آن سبزتر باشد قیمت آن نیز بیشتر می شود. به طور معمول، یک قطعه از این سنگ قیمتی گرم نشده (با شناسنامه) تقریباً 50٪ گرانتر از زمردی با همان وزن، گرم نشده، اندازه، همان رنگ و مشخصات مشابه است. امروزه به لطف محبوبیت این سنگ قیمتی، انواع انگشترها از این سنگ تزئینی ساخته می شود.
یکی از کمیاب ترین و محبوب ترین انواع سنگ های قیمتی زمرد است که به زمرد استوایی نیز معروف است که در انواع انگشترها استفاده می شود و در معادن کلمبیا یافت می شود. کلمبیا با اختلاف بزرگترین تولید کننده زمرد در جهان است و 50 تا 95 درصد از تولید زمرد جهان را به خود اختصاص داده است. رتبه دوم در استخراج سنگ های سبز قیمتی کشور زامبیا است و در نیمه دوم سال 2011 بیش از 3740 کیلوگرم زمرد از معادن مناطق مختلف این کشور استخراج شد. قبلا در مقاله ای در وبلاگ شرف آنلاین توضیحات کاملی در مورد سنگ سبز قیمتی یعنی زمرد داده شده بود، برای اطلاعات بیشتر در مورد این سنگ زیبا روی لینک سنگ زمرد و خواص آن کلیک کنید.
روبی
در ادامه مبحث نام سنگ های قیمتی به رنگارنگ ترین و چشم نوازترین سنگ های قیمتی می پردازیم. یکی از انواع آلومینیوم سبز زمردی است که یکی از قدیمی ترین سنگ های قیمتی و سنگ های زینتی است و هر چه رنگ آن سبزتر باشد قیمت آن نیز بیشتر می شود. به عنوان یک قاعده کلی، یک قطعه از این سنگ قیمتی گرم نشده (با شناسنامه) تقریباً 50٪ گرانتر از زمردی با همان وزن، گرم نشده، اندازه، همان رنگ و مشخصات مشابه است. امروزه به دلیل محبوبیت نگین، انواع انگشترها از این نگین درست می شود.
یکی از انواع کمیاب و شناخته شده سنگ های قیمتی زمرد است که به آن تراپیشه نیز می گویند و در ساخت انواع انگشتر استفاده می شود و در معادن کلمبیا دیده می شود. کلمبیا با اختلاف بزرگترین تولید کننده زمرد در جهان است و 50 تا 95 درصد از تولید زمرد جهان را به خود اختصاص داده است. رتبه دوم در استخراج سنگ های سبز قیمتی متعلق به کشور زامبیا است و در نیمه دوم سال 2011 بیش از 3740 کیلوگرم زمرد از معادن مناطق مختلف این کشور استخراج شد.
مالش در
در واقع یکی از جذاب ترین انواع سنگ های قیمتی یاقوت است که در صحبت از نام سنگ های قیمتی به آن اشاره می شود. در تصویر بالا یکی از تصاویر معنی سنگ های ایرانی را مشاهده می کنید. نوع دیگری از سنگ های قیمتی یاقوت سرخ است. یاقوت نام سنگی خالص و قیمتی است که بسیار پرطرفدار است و از این سنگ تزیینی برای ساخت انواع انگشتر استفاده می شود. این نوع به طور طبیعی از معادن به وجود می آید و قرمز، زرد، آبی، سبز و سفید است. ظاهر سفید این سنگ می تواند یکی از انواع سنگ های قیمتی سفید باشد. صورت قرمز و شفاف آن پس از الماس یکی از بهترین سنگ هایی است که تا به حال کشف شده است و هر چه بزرگتر و رنگارنگ تر باشد ارزش آن بیشتر است. در ایران باستان به آن یاقند جمع یاقوت نیز می گفتند.
در دهه های 1970 و 1980، تایلند تامین کننده اصلی یاقوت به جهان بود، اما اکنون به دلیل مسائل سیاسی و استراتژیک، جایگاه بسیار کمی در بازار به خود اختصاص داده است. یاقوت تایلندی معمولاً قرمز تیره یا قهوه ای رنگ است. یاقوت کمیاب در معدن Mogok در منطقه برمه، کارشناسان را امیدوار کرده است که این سنگ زیبا دوباره در ماسه سنگ و خاک رس استان Chanthaburi در جنوب شرقی بانکوک استخراج شود. در 13 می 2015، جواهری خیره کننده از مجموعه جواهرات خصوصی کارتیه، یاقوت کمیاب و منحصر به فرد Sunrise Ruby به قیمت 30,420,000 دلار در Sotheby's در ژنو فروخته شد. در پست دیگری در وبلاگ اینترنتی شرف توضیح کاملی در مورد انواع یاقوت های مورد استفاده در انواع انگشترهای این روزها به دلیل اهمیت این سنگ ها و محبوبیت آنها ارائه شده است. گوهر
زبورجد
از دیگر نام های سنگ های قیمتی و زیبا می توان به یشم لاجورد اشاره کرد. نوعی آلومینا با رنگی مانند زمرد نوعی سنگ سبز است که زرد یا سبز است که از نمونه های قدیم به دست می آید و در ساخت انواع جواهرات از آن استفاده می شود و انواع انگشتر از آن ساخته می شود و بالاتر. همه . پرطرفدارترین آن رنگ سبز دارد که در کشور آمریکا، برزیل، استرالیا و روسیه در نظر گرفته شده است. پریدوت با وزن 2 تا 3 قیراط جواهر محسوب می شود و نوع مرغوب آن با وزن 8 قیراط کمیاب است. گوهرهایی با این وزن از انواع مجموعه و موزه محسوب می شوند. در مؤسسه اسمیتسونیان آمریکا و شهر واشنگتن دی سی تکه ای زمرد به وزن 8/311 قیراط نگهداری می شود.
به طور کلی ارزش یک آمیتیست با وزن بیش از 20 قیراط بسیار گران و کمیاب است و در اندازه های بیش از 50 قیراط افزایش قابل توجهی دارد. سرهای سبز با اندازه بزرگ و مرغوب از یک کانسار معروف در میانمار از سنگ های قیمتی با کیفیت بالا 20-40 قیراط به دست آمد.
اطمینان حاصل شود
در میان نام های جواهرات، گارنت یک سنگ قیمتی گرانبها اما تقریبا ناشناخته است. یکی دیگر از گوهرهای گرانبها و با ارزش قرمز مانند یاقوت، آلومینیوم رنگی موجود در طبیعت است که یکی از معروف ترین آنها یاقوت است. بیشتر گارنت ها در تماس با توده های نفوذی سنگ های میزبان آهکی یا قطعات شیست، شیل ها، سنگ های آذرین داخلی سرد شده و نمونه های رسوبی مانند گرانیت ها، پگماتیت ها و گرانودیوریت ها تشکیل می شوند و به وجود می آیند. کریستال های قرمز آلماندین و پیروپ معمولاً یاقوت سرخ نامیده می شوند. گارنت معمولا در سنگ های دگرگونی یافت می شود و در برابر هوازدگی فیزیکی و شیمیایی مقاوم است و شاید معروف ترین سنگ های قیمتی نباشد اما بسیار ارزشمند است.

بیشتر بدانید:انواع سنگ قیمتی چیستند؟ (2)
الکساندریت
الکساندریت نیز مانند کهربا گونه ای بسیار عجیب و غیرعادی در میان نام های سنگ های قیمتی است. هنگامی که نوردنسکیولد برای اولین بار در سال 1834 اسکندریت را مشاهده کرد، در ابتدا فکر کرد که این یک نوع زمرد است زیرا در معدن زمرد واقع در منطقه اورال روسیه در نزدیکی رودخانه توکووایا یافت شد. اما پس از مشاهده رنگ قرمز در این سنگ زینتی، به عنوان گونه ای از کروم با قابلیت تغییر رنگ شناسایی شد.
الکساندریت یکی از غیرمعمول ترین و شگفت انگیزترین انواع سنگ های قیمتی و سنگ های قیمتی در بازار جهانی است. این سنگ قیمتی چند رنگ نمونه ای از Chrysoberyl است که پدیده تغییر رنگ را نشان می دهد. الکساندریت یا کریزوبریل با پدیده تغییر رنگ در روز به زمرد و در شب به یاقوت معروف است. شاید از این اصطلاح برای نمونه ای استفاده شود که قابلیت تبدیل شدن از سبز به قرمز را دارد. این سنگ زیبا در طیف مایل به قرمز در برابر نور لامپ یا شمع یا نورهای دیگر تغییر رنگ می دهد. با ارزش ترین انواع الژاندریت از نظر رنگ انواعی هستند که از سبز به قرمز آتشین تغییر می کنند. گونه های بزرگ با کیفیت بالا از این جواهر احتمالاً صدها میلیون تومان ارزش دارد!
آمیترین
در ادامه مبحث شناخت سنگ های قیمتی و نام سنگ های قیمتی به سنگ قیمتی آمیترین خواهیم رسید. آمیترین نام سنگی شفاف و قیمتی است که طبق افسانه ها، قبیله آیورئو در شرق بولیوی از 500 سال پیش آمیترین را می شناسند. احتمالاً اولین رکورد مکتوب کریستال‌های کوارتز با رنگ‌های بنفش و زرد رسماً از سال 1925 توسط کانی‌شناسان آمریکایی می‌باشد. در سال 1960، یک کاشف اسپانیایی معدنی را در بولیوی کشف کرد که بعداً آن را به ملکه خود داد. او پس از ازدواج با شاهزاده خانمی به نام آناهی، معدنی را نام برد که کشف شد سنگی شفاف و قیمتی است. شنیده ها و گزارش های مربوط به تولید سنگ های گرانبها و با ارزش کوارتز رنگی در همان سال ها از مناطق برزیل، بولیوی و اروگوئه بود و از آنجایی که معدن خاصی در استخراج آنها ذکر نشده بود، برخی تصور کردند که این نوع آمیترین می تواند باشد. اشکال مصنوعی یا تقویت شده آمتیست یا به طور غیرقانونی استخراج می شوند.
در سال 1989 قوانین قانونی جدیدی در زمینه استخراج معادن در بولیوی به ثبت رسید که به یک شرکت اجازه می داد چندین هزار هکتار از ذخایری را که سال ها به طور غیرقانونی برداشت شده بود، برداشت کند. آن شرکت در ابتدا از زمین شناسان و گوهرشناسان دعوت کرد تا اعتماد و اطمینان و همچنین مقبولیت تجاری جهانی سنگ های آمیترین و سیترین خود را ایجاد کنند تا این گروه منهای آن منطقه به تنهایی و طبیعی بودن و اصالت تولید سنگ آنها تایید شود. رویداد اینک معدن آناهی مهمترین تولیدکننده و دارای ارزشمندترین ذخایر کوارتز مانند آمیترین شفاف، آمیتیست و سیترین است.

برای مشاهده و خرید انواع سنگ قیمتی اینجا کلیک کنید.

  • ۰۱/۰۹/۲۹
  • مصطفی بخشیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی