وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ آموزشی دونستنی مرجعی تخصصی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... می باشد که سعی بر این داریم تا اطلاعاتی مفید و کاربردی درباره این حوزه های جذاب به شما ارائه کنیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

دولت ترکیه میزان سرمایه گذاری خارجی در املاک و مستغلات در این کشور برای شهروندی ترکیه را از 250 هزار دلار به 400 هزار دلار افزایش داده است.
بنابراین اتباع خارجی از جمله ایرانیان از این پس با پرداخت این هزینه می توانند تابعیت ترکیه را دریافت کنند. به علاوه سه سال نمی توانند این زمین را بفروشند و اگر کمتر از سه سال آن را بفروشند تابعیت خود را از دست می دهند.


اصلاحاتی در آیین نامه اعطای تابعیت ترکیه به اتباع خارجی انجام شده است. ایرانی‌ها، عراقی‌ها، روس‌ها و افغان‌ها در صدر فهرست خریداران خانه در ترکیه هستند.
برخی رسانه‌های ترکیه توضیح داده‌اند که افزایش خرید ملک توسط روس‌ها و اوکراینی‌ها پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین دلیل آنکارا تغییر سیاست شهروندی خارجی خود بوده است.
بر اساس گزارش رسانه های ترکیه، فروش ملک در ترکیه در ماه فوریه امسال با 54.9 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به 4591 واحد رسید.
ایرانیان اولین کسانی هستند که از طریق خرید ملک تابعیت ترکیه را دریافت می کنند
این گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد که در این مدت، ایرانی‌ها در صدر فهرست بوده‌اند و 711 خانه خریداری کرده‌اند و پس از آن عراقی‌ها با خرید 633 خانه و روس‌ها با خرید 509 خانه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
گزارش های ارائه شده توسط مرکز آمار ترکیه همچنین نشان می دهد که بیش از 58576 خانه در سال 2021 به گردشگران ترکیه فروخته شده است که نسبت به سال 2020 افزایش 43.5 درصدی داشته است.
در عین حال، تعداد فروش ملک به خریداران خارجی در سال 2019، 45483 واحد بوده است.
داده های آماری همچنین نشان می دهد که فروش املاک ترکیه از ژانویه تا فوریه سال جاری 55.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و به 8843 واحد رسیده است.
بر اساس آمار ارائه شده توسط دولت ترکیه، حدود 7000 خارجی از طریق خرید ملک بین سال های 2017 تا 2020 تابعیت این کشور را به دست آورده اند.
پیش از این، با توجه به تغییر مقررات توسط دولت ترکیه، خارجی ها می توانستند با خرید ملکی به ارزش 250 هزار دلار با حداقل سرمایه گذاری 500 هزار دلار و متعهد به نگهداری آن به مدت سه سال در این کشور، تابعیت ترکیه را دریافت کنند.

بیشتر بدانید:برای خرید خانه در استانبول کدام مکان ها بهتر هستند؟
سایر روش های اخذ تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری
علاوه بر خرید ملک، راه های دیگری نیز برای اخذ تابعیت و پاسپورت ترکیه وجود دارد. افرادی که مبلغی معادل 500 هزار دلار را به مدت سه سال در سیستم بانکی این کشور واریز کرده باشند می توانند تابعیت این کشور را دریافت کنند. روش دیگر سرمایه گذاری و ایجاد شغل برای 50 نفر در ترکیه است که باید به تایید وزارت کار ترکیه برسد. همچنین اتباع خارجی که در ترکیه خانه خریداری می کنند می توانند بدون در نظر گرفتن قیمت خانه، اجازه اقامت یک ساله دریافت کنند.
بر اساس آخرین آمار رسمی برای سال 2021، بیش از یک میلیون و سیصد هزار شهروند خارجی به طور قانونی در ترکیه اقامت دارند که از این تعداد حدود 955 هزار نفر دارای اقامت کوتاه مدت و حدود 115 هزار نفر خوابگاه دانشجویی هستند.
همچنین در سال‌های 2019 و 2020، در مجموع 7500 خارجی موفق به اخذ تابعیت ترکیه از طریق خرید ملک شدند، اما این روند در سال 2021 به شدت تغییر کرد و تنها در شش ماهه اول سال 2021، ده هزار نفر تابعیت ترکیه را دریافت کردند. حق شهروندی ترکیه
طبق آمار رسمی، ایران، افغانستان، عراق، یمن، چین، فلسطین، اردن، لبنان، مصر و پاکستان 10 کشور اول این جدول هستند.

برای دیدن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

  • ۰۱/۰۹/۲۸
  • مصطفی بخشیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی