وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ آموزشی دونستنی مرجعی تخصصی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... می باشد که سعی بر این داریم تا اطلاعاتی مفید و کاربردی درباره این حوزه های جذاب به شما ارائه کنیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

نقره عیار
عدد 925 به چه معناست؟ نقره سکه چیست؟ روی بیشتر جواهرات نقره عدد 925 حکاکی شده است که این عدد عیار آن است.
اگر به زیورآلات و زیورآلات نقره خود دقت کنید متوجه وجود این عدد خواهید شد، می توان گفت وجود این عدد دلیلی بر اصالت نقره شماست که البته دلیل کافی نیست. برای اصالت جواهرات نقره!! زیرا معیارهای متفاوت دیگری برای اصالت جواهرات و زیورآلات نیز می توان در نظر گرفت.
گاهی اعداد 950 یا 990 در جواهرات ما دیده می شود که اعداد سایر عیار نقره است. بیشتر نقره ایران، ایتالیا، چین و ترکیه 925 عیار دارد.


خلوص فلز
925 قیراط در واقع به این معنی است که 92.5 درصد از فلز مورد استفاده در ساخت جواهرات نقره خالص و بقیه (7.5 درصد) از فلزات دیگر مانند مس، قلع و غیره است. این ناخالصی ها استحکام و مقاومت قابل قبولی به جواهرات می دهند.
اکنون می توانیم بفهمیم که عدد 750 حکاکی شده با طلا به این معنی است که 75 درصد جواهرات ما از طلای خالص ساخته شده است. در این مقاله بررسی کیفیت جواهرات به طور کامل آن را بررسی کرده ایم. لازم به ذکر است زیورآلات طلا با خلوص 75 درصد را 18 عیار می نامند.
اگر بخواهیم زیورآلاتی با خلوص کامل یا کیفیت 100 درصد بسازیم، نرم و شکننده می شود و هرگز محکم و بادوام نخواهد بود.
نکته دیگری که در این زمینه باید به آن اشاره کرد روش اندازه گیری نقره و طلا است که در آزمایشگاه های مخصوص با استفاده از مواد مخصوص نقره و طلا انجام می شود.
اندازه‌گیری نقره و طلا را ریگری یا مقایسه می‌گویند.
پوند آرژانتوم
اگر با اصطلاح نقره استرلینگ برخورد کردید، به یاد داشته باشید که به معنای نقره 925 عیار است.

بیشتر بدانید:سنگ های قیمتی چیستند؟ و چه خواصی دارند؟ (با ذکر انواع آنها)
در ایران و ایتالیا و اکثر کشورها آلیاژهای نقره ای که برای ساخت جواهرات و زیور آلات استفاده می شود از نوع استرلینگ یا 925 می باشد که یکی از دلایل عدم استفاده از درجه خلوص بالاتر مانند 999 دوام نبودن زیورآلات است. اما شمش های طلا و نقره مانند 999 قیراط زیادی دارند زیرا هر روز از آنها به عنوان جواهرات استفاده نمی شود.
در ضمن در فروشگاه اینترنتی نقره کلیه انگشتر، انگشتر، انگشتر، گردنبند، ساعت و ... را خریداری نمایید. در نقره نقره خالص است.
برای خواندن نقد و بررسی نحوه قرار دادن لوازم جانبی و جواهرات کلیک کنید.
عدد 18 یا 750 در جواهرات طلا به چه معناست؟ در مقاله بررسی کیفیت جواهرات به 925 عیار و 750 قیراط پرداختیم.
آبکاری در جواهرات طلا و نقره
پس از ساخت زیورآلات از نقره 925 برای نقره یا 18 عیار برای طلا، نوبت به آبکاری می رسد، آبکاری برای جلا و جلا دادن محصول نهایی انجام می شود، اصولاً از مرحله قرار دادن سنگ و نگین روی آبکاری زیورآلات ابتدا آبکاری انجام می شود. به عنوان مثال در گردنبندهای سواروسکی ابتدا زنجیر و پایه کار آبکاری شده و سپس کریستال سواروسکی روی آن آبکاری می شود.

برای مشاهده و خرید انواع سنگ های نقره و ... اینجا کلیک کنید.

  • ۰۱/۰۹/۱۹
  • مصطفی بخشیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی