وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ آموزشی دونستنی مرجعی تخصصی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... می باشد که سعی بر این داریم تا اطلاعاتی مفید و کاربردی درباره این حوزه های جذاب به شما ارائه کنیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

کابینت ملامینه
یکی از ارزان ترین انواع کابینت ملامینه است. ملامین تخته ای با هسته نئوپان است که با لایه نازکی به نام ملامین پوشانده شده است. این فیلم ضد آب و ضد خش است.
نقطه ضعف ملامین حساسیت تخته نئوپان به رطوبت است. از این رو پنل های ملامینه باید در مکان هایی که در معرض آب نیستند مانند کمد لباس استفاده شود.


کابینت ام دی اف
ورق های ام دی اف شبیه ملامینه (ورق با روکش ملامینه) اما با هسته متفاوت است. به جای چوب، هسته این ورق ها از ماده ای به نام ام دی اف ساخته شده است که بسیار متراکم تر است.
ورق ام دی اف نسبت به ملامین به آب حساس تر است، اما همچنان به رطوبت حساس است.
نکته: طرح تمام شده کابینت ام دی اف به رنگ لهستانی را در صفحه کابینت لهستانی مشاهده کنید
کابینت های شیشه ای
یونیت ها (قاب / اسکلت) این نوع کابینت معمولا از ام دی اف سفید و قسمت های قابل مشاهده و درب های آن از ورق براق می باشد. ورق های براق لایه ای قوی تر و ضخیم تر از ام دی اف دارند (در واقع در یک طرف ورق، طرف دیگر ورق یک لایه نازک از PVC سفید است).
کابینت های گلاس از نظر ظاهری بسیار براق تر و دارای طرح های متفاوت و زیباتر از ام دی اف هستند. به طور کلی قیمت شیشه از ام دی اف بالاتر است.
نکته: یکی از پروژه های ساخته شده توسط کتاب های هیگلاس مانند ام دی اف، EGT ترکیه را در صفحه کابینت ترکیه هیگلاس ببینید.
کمدهای چند جداره
پلی گلاس نوعی ام دی اف است با این تفاوت که روکش به جای ملامین با روکش پلی استر پوشانده می شود. ورق پلی گلاس نوعی ورق با هسته ام دی اف است که در یک طرف ورق ام دی اف دارای روکش پلی استر 75 میکرون است که دو طرف آن ملامینه است که ظاهری شبیه شیشه دارد اما سبکتر و محکمتر از شیشه است. فشرده شده و رنگ نهایی صفحه با رنگ پوشش ملامینه حاوی روکش پلی استر مشخص می شود و با گذشت زمان رنگ ورق ملامینه و پلی گلاس تغییر نمی کند.
استحکام سطحی این ورق‌ها به اندازه‌ای است که سطوح را بدون خراش اسفنجی می‌کند.
پیشنهاد: یکی از پروژه های ساخته شده با ورق های پلی گلاس به صورت ام دی اف را در صفحه کابینت آلویک اسپانیا آلویک مات ببینید.

بیشتر بدانید: جعبه کشویی چیست؟
کابینت ممبران (وکیوم):
به این کابینت ها کابینت ممبران، وکیوم پرس، کابینت کلاسیک، انزو یا کابینت سه بعدی می گویند. در مراحل ساخت این نوع درب ها ابتدا با دستگاه CNC از روی تخته ام دی اف تراشیده شده و سپس با دستگاه پرس وکیوم آب بندی می شوند.
با توجه به ابزار (فرز و برش) که قبلاً برای دستگاه CNC توضیح داده شد، دستگاه طرح را روی قطعه مورد نظر اجرا می کند.
کابینت ممبران صحنه را می پوشاند
پس از اتمام کار روی قطعه، آن را تمیز می کنند و سپس روی آن را با آسیاب چسب می زنند. لازم به ذکر است که کار نباید در محیط گرد و غبار باشد، زیرا باعث کاهش کیفیت کار می شود.
کابینت روکش چوب:
برای ساخت این نوع کابینت ها قسمت های قابل رویت از پنل های تخته سه لا با روکش چوب ساخته می شود که نسبت به موارد فوق قیمت بالاتری دارد اما نسبت به کابینت های چوبی مقرون به صرفه تر است. مانند اکثر کابینت ها، یونیت (اسکلت) این نوع کابینت نیز معمولا از تخته سه لا ساخته می شود.
روکش بلوط و مالچ برای این طرح محبوب هستند. بخش قابل توجهی از هزینه اضافی برای این نوع کابینت مربوط به استفاده از رنگ پلی استر است که پس از اتمام ساخت کابینت انجام می شود.
نکته: یکی از پروژه های تمام شده کابینت چوبی را در صفحه کابینت الویک ببینید
کابینت چوبی (تمام چوب):
این یکی از گران ترین انواع کابینت است، زیرا در آن از چوب خالص استفاده شده است که قیمت بالایی دارد. یونیت کابینت (اسکلت) گاهی از موادی مانند ام دی اف و گاهی از چوب ساخته می شود. کابینت چوبی پس از اتمام با رنگ پلی استر پوشش داده می شود و یکی از زیباترین انواع کابینت است.
نکته: یکی از پروژه های پیش ساخته کابینت چوبی را در صفحه کابینت های چوبی بررسی کنید

برای دیدن و سفارش انواع تجهیزات کابینت اینجا کلیک کنید.

  • ۰۱/۰۹/۰۸
  • مصطفی بخشیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی