وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ آموزشی دونستنی مرجعی تخصصی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... می باشد که سعی بر این داریم تا اطلاعاتی مفید و کاربردی درباره این حوزه های جذاب به شما ارائه کنیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

نقره چیست؟

نقره، فلزی براق و جذاب سفید، یکی از فلزات گرانبها به حساب می آید و با رسانایی، درخشندگی، راحتی و آسایش برتر آن همراه است.
در سال های اخیر بیشترین مصرف نقره در صنعت بوده است و پس از آن تولید جواهرات و لوازم جانبی و همچنین نقره و سکه به عنوان سرمایه گذاری مورد استفاده قرار گرفته است.
خواص فلز نقره
نقره درخشش خارق العاده ای دارد! قدرت بازتاب نور این فلز بسیار بالاست. به همین دلیل از آن برای ساخت آینه، تلسکوپ، میکروسکوپ و سلول های خورشیدی استفاده می شود. نقره صیقلی 95 درصد از پرتوهای نور مرئی را منعکس می کند.


آلیاژهای نقره
نقره را می توان با هر درصدی با طلا ترکیب کرد، نقره را با نیکل ترکیب کرد و آلیاژ سفید زیبایی به دست آورد که به نقره آلمانی معروف است به طور خلاصه: نقره را می توان با تمام فلزات به اصطلاح گرانبها مانند پالادیوم، پلاتین، نیکل، مس و طلا
نقره استرلینگ یا نقره 925 چیست؟
نقره استرلینگ یک آلیاژ نقره است که از 925 قسمت نقره و 75 قسمت فلز دیگر (معمولا مس) تشکیل شده است. نقره استرلینگ نقره استاندارد برای ساخت جواهرات است و بیشتر جواهرات نقره از این آلیاژ ساخته می شوند.
نقره خالص بسیار نرم است و برای ساخت جواهرات و ظروف مناسب نیست. بنابراین افزودن مس باعث افزایش مقاومت و استحکام چکشی آن می شود. البته برای این کار می توان از هر فلزی استفاده کرد. اما قرن ها تجربه نقره سازی نشان داده است که بهترین فلزی که نقره برای آن ساخته می شود مس است. که علاوه بر افزایش سختی و دوام باعث تغییر رنگ نقره نیز نمی شود
نقره در جواهرات معمولا با یک لایه نازک از نقره 999 پوشانده می شود تا درخشندگی بیشتری داشته باشد، گاهی اوقات از کریستال های رودیوم یا طلا استفاده می شود.
خودکار نقره ای مشکی
مینای سیاه یک تکنیک زینتی است و آلیاژی از نقره، مس و سرب است که با مس مخلوط شده و اغلب بر روی منبت های نقره و طلا برای ایجاد سایه روشن استفاده می شود.
جوهر سیاه به عنوان یک هنر و یک تکنیک جذاب در صنعت جواهر تلقی می شود. در این روش رنگ مشکی (نوع خاص) برای زیورآلات تهیه و در نظر گرفته می شود. این روش معمولا برای اصلاح طرح و افزایش زیبایی چیدمان یک قطعه جواهر استفاده می شود. این هنر در گذشته به ویژه در دوره قاجار توسط ارامنه تبریز و اصفهان در قلمزنی روی نقره مورد استفاده قرار می گرفت.
فواید نقره برای بدن
زیورآلات نقره بسیار جذاب و بسیار سالم هستند. بر اساس نتایج و یافته های محققان علمی، طلا روند فعالیت موجودات بدن انسان را افزایش می دهد و بر خلاف طلا، نقره خوشایند است. نقره در ترمیم و تشکیل استخوان، تشکیل و ترمیم پوست تاثیر زیادی دارد. یکی از فواید نقره برای بدن خاصیت ضد عفونی کنندگی آن است که 650 نوع میکروب را از بین می برد و برای سلامت بدن انسان موثر است. بنابراین هنگامی که زیورآلات نقره با پوست تماس پیدا می کنند، احساس شادابی و قدرت را در شما ایجاد می کنند و نقره تاثیر مثبتی بر تمرکز شما دارد.
جالب است بدانید که نقره از طریق پوست جذب می شود و در برابر درد عمل می کند و به همین دلیل است که دستبند نقره در بین مردم بسیار محبوب است.
تمیز کردن جواهرات نقره

بیشتر بدانید: اثرات ماساژور صورت چیست؟
روی تمام زیورآلات نقره پس از مدتی یک لایه سیاه رنگ ظاهر می شود که حاصل واکنش شیمیایی نقره و هوا یا مواد دیگر است.
نقره نیز نوعی خوردگی است. اما خوشبختانه برخلاف زنگ زدگی به لایه زیرین فلز آسیب نمی رساند و به راحتی از بین می رود.
نقره به دلیل رطوبت هوا بیش از هر چیز دیگری کدر می شود. کدر شدن نقره محصول اکسیداسیون آن است که در اثر واکنش نقره با عناصری مانند اکسیژن، گوگرد و برخی اسیدها ایجاد می شود. در این زمینه، توصیه می‌شود هنگام شنا، رفتن به دریا یا سونا هرگز از جواهرات نقره استفاده نکنید.
مهم است که زیورآلات نقره خود را در فواصل منظم یا زمانی که احساس می کنید جلای خود را از دست داده اند تمیز کنید.
آیا نقره کدر می شود؟
با گذشت زمان، نقره واقعی می تواند زرد و سیاه شود. اگرچه نقره خالص در محیط و در دمای اتاق کدر نمی شود، اما مس موجود در نقره عیار 925 با نمک های موجود در هوا و گوگرد ترکیب می شود و باعث کدر شدن محصول می شود.
هنگامی که نقره با مواد آرایشی و پاک کننده های شیمیایی مانند وایتکس و رنگ مو تماس پیدا می کند، این تغییر رنگ سریعتر اتفاق می افتد. حتی اگر این ماده شیمیایی عرق طبیعی بدن ما باشد!
برخلاف بدلیجات که با آب نقره پوشانده شده اند (که جلوگیری از کدر شدن آن تقریبا غیرممکن است)، خبر خوب این است که با کمی دقت می توان از کدر شدن نقره جلوگیری کرد یا حداقل معکوس کرد. حتی اگر نقره دارای لکه های تیره و زرد باشد، با شستشوی ساده آن با آب می توان آن را مانند روز اول روشن و براق کرد. البته چه بهتر که این شستشو ( پولیش ) توسط متخصص انجام شود.
آبکاری نقره به چه معناست؟
یکی از خواص اصلی نقره اکسیداسیون است. یعنی اگر نقره نزدیک به هوای مرطوب باشد، ممکن است رنگ تیره شود. البته این کار آسیبی به نقره وارد نمی کند و برای تمیز کردن آن کافی است نقره را با دستمال نخی به آرامی مالش دهید تا مانند روز اول درخشان و براق شود.
در برخی از جواهرات نقره از آبکاری طلا برای درخشندگی و زیبایی استفاده می کنند.
آبکاری طلا آلیاژی از طلا با فلز دیگری است که به صورت یک لایه ضخیم استاندارد روی نقره رنگ شده است. نقره علاوه بر درخشش بیشتر، از آن محافظت کرده و از اکسید شدن (کدر شدن) نقره جلوگیری می کند. هزینه انجام این کار با توجه به اندازه و وزن زیورآلات نقره متفاوت است و با توجه به نوع کار محاسبه می شود. در مورد انواع روکش های مورد استفاده در دنیای جواهرات و انواع روکش ها می توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید
فلز طلا فقط به رنگ زرد در سراسر جهان یافت می شود و تاکنون هیچ ماده معدنی در هیچ جای دنیا یافت نشده است که طلا را به رنگ دیگری ارائه دهد. پوشش مبتنی بر آب طلای سفید ترکیبی از طلا با یک فلز سفید دیگر (مانند منگنز، پالادیوم و غیره) است.

بیشتر بدانید:  سنگ فیروزه چیست؟
در اکثر موارد به جای آبکاری طلا از آبکاری رودیوم (آب رودیوم) استفاده می شود که زیبایی و درخشندگی خاصی به زیورآلات نقره می بخشد و در زبان بازار به آن آبکاری طلای سفید می گویند.
آبکاری طلا که روی زیورآلات نقره اعمال می شود در صورتی که طبق استانداردهای تعیین شده انجام شود رنگی دائمی است و در صورت استفاده صحیح مشکلی برای زیورآلات نقره ایجاد نمی کند. پس از آبکاری، از خراشیدن جواهرات خودداری کنید، زیرا این کار عمر آبکاری را کوتاه می کند.
چرا نقره بخریم؟
نقره یکی از فلزات گرانبها محسوب می شود و قیمت آن اغلب در کنار قیمت طلا و ارز مورد بحث قرار می گیرد. بنابراین خرید نقره نوعی سرمایه گذاری است. به دلیل افزایش ناگهانی قیمت طلا بسیاری از مردم به خرید جواهرات نقره روی آورده اند. و فعالیت های معاملات پولی نیز در حال رونق است.
یکی از دغدغه های زوج های جوان و البته خانواده هایشان ممکن است خرید سرویس عروس باشد که بودجه زیادی را می طلبد. می توانید با انتخاب حلقه های نقره عروسی و حلقه های نقره در هزینه های خود صرفه جویی زیادی کنید و از طرفی سرمایه گذاری و پس انداز نیز داشته باشید.

برای مشاهده انواع گردنبند نقره روی لینک زیر بزنید.

https://asmon.ir/product-category/necklaces/%da%af%d8%b1%d8%af%d9%86%d8%a8%d9%86%d8%af-%d8%b3%d9%86%da%af%db%8c/

  • ۰۱/۰۹/۰۷
  • مصطفی بخشیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی