وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ آموزشی دونستنی مرجعی تخصصی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... می باشد که سعی بر این داریم تا اطلاعاتی مفید و کاربردی درباره این حوزه های جذاب به شما ارائه کنیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

یکی از مهمترین ابزار مورد استفاده در کابینت سازی لولا است. کار لولا بسیار شبیه به مفصل است و بدنه را به در متصل می کند. لولا گازور لولاهای شیشه ای، ساده، ساده، متریک، سرتاسر، فن دار یا دو طرفه و لولاهای تزئینی یا ظریف برای درب کابینت و کابینت هستند.
انواع مختلفی از لولا وجود دارد که می توانید بسته به عملکرد از بین آنها انتخاب کنید. علاوه بر کاربرد، هنگام انتخاب لولا باید به مواردی مانند نوع درب، وزن و طراحی کابینت نیز توجه کرد. همچنین در انتخاب لولا به طول، عرض و ضخامت لولا توجه کنید تا کیفیت کار حفظ شود.
دانستن انواع لولاها و نحوه عملکرد آنها می تواند به شما در انتخاب بهتر در هنگام تعویض یا بازسازی کابینت کمک کند. اما سوال اینجاست که چگونه این لولاها را نصب کنیم؟ میشه خودمون نصب کنیم؟
انواع لولا کمد لباس از نظر نصب


مهم است که به یاد داشته باشید که دو نوع لولا توکار و لولای بالای سر وجود دارد. در صورت استفاده از لولای توکار، باید آن را با یک آسیاب سطحی در داخل کابینت سوراخ کنید. لولاها در دو نوع دو پیچ و چهار پیچ عرضه می شوند. هنگام نصب درب کابینت معمولا دو لولا کافی است. هرچه درب کابینت سنگین‌تر باشد، برای اتصال آن به کابینت باید از لولاهای بیشتری استفاده کنید و لولای چهار پیچ درب سنگین را بهتر در جای خود نگه می‌دارد. باید سعی کنید از سخت افزار کابینت با کیفیت استفاده کنید.
معمولاً لولاهای تعبیه شده در کابینت لاترون بوده و در صورت باز شدن در هنگام بازسازی و ترمیم سوراخ لولای شیاردار برای اتصال مجدد دچار مشکل می شوند. زیرا این نوع مواد چوبی از محل اتصال آن مانند پیچ ​​کشیده می شود. این یکی از نقاط ضعف این نوع کابینت است. از طرفی در تماس با آب مقاومت کمتری دارند. لولاهای چهار پیچ استحکام و دوام بیشتری دارند و از طرفی امنیت بیشتری را ایجاد می کنند.
در هنگام نصب، لازم است محل پیچ ها را با مداد مشخص کنید. سپس با استفاده از مته سوراخ ها را ایجاد کنید و پرده را دقیقا در جای مناسب نصب کنید. پس از نصب کامل در، لازم است درب را طوری تنظیم کنید که درهای مجاور موازی و نزدیک به هم باشند. این کار به سادگی و با تنظیم پیچ های دریچه گاز انجام می شود.

بیشتر بدانید: مکانیزم جک کابینت چیست؟
اوه خدا منطقه ر نی؟
شاید نام گازوری را شنیده باشید. لولای Gasser در واقع یک لولا کابینت است. لولا از یک طرف به درب کابینت و از طرف دیگر به بدنه کابینت متصل می شود. به همین دلیل باز و بسته شدن درب کابینت کاملاً به لولا بستگی دارد.
لولاهای گاز معمولاً از فولاد ساخته می شوند و در برابر رطوبت بسیار مقاوم هستند. سرعت باز شدن درب کابینت با زاویه لولا رابطه مستقیم دارد. انواع لولا در 30، 45، 90 و 180 درجه موجود است. البته زاویه بزرگتر دسترسی به فضای داخلی کابینت را آسان می کند. در زیر انواع لولاهای گازور را تحلیل خواهیم کرد:
انواع لولا برای کابینت
اول از همه باید بدانید کمد شما از چه جنسیتی ساخته شده است؟ Lolagazor برای MDF، Lolagazor برای کابینت های بلند، Lolagazor برای کابینت های چوبی و Lolagazor برای کابینت های لمینت با یکدیگر متفاوت خواهند بود. مراحل زیر را برای انتخاب Lolagazor بخوانید:
تعلیق معمولی:
لولاهای سنتی و لولاهای قدیمی از دو صفحه جامد تشکیل شده اند که توسط پین به هم متصل می شوند. یک صفحه به درب کابینت و دیگری به کابینت وصل شده است.
تیغه چاقو:
شکل این زنبورها شبیه قیچی است. نیم لولا به لبه بالایی (یا لبه پایینی) در می چرخد. نیمه دیگر روی لبه کابینت افقی دقیقاً بالای (یا زیر) درب قرار می گیرد.
حلقه اروپایی:
انواع لولاهای مخفی مورد استفاده در همه. کابینت های فریم لس بدون کابینت هستند. یکی از مزایای استفاده از لولاهای اروپایی این است که می توان آنها را در دو و گاهی سه جهت تنظیم کرد و تنظیم درب را آسان می کند. با استفاده از این لولاگازورها هیچ فاصله ای بین کابینت و درب آن ایجاد نمی شود.

بیشتر بدانید: جعبه چرمی چیست و برای چی استفاده میشود؟
لولای کابینت توکار چیست؟
از این لولا برای کابینت هایی استفاده می شود که به طور کامل یا جزئی درب کابینت را می پوشانند. برای نصب لولاهای توکار باید یک سوراخ 35 میلی متری روی سطح کابینت ایجاد کنید سپس با کمک پیچ های مخصوص، لولاها را روی سطح مورد نظر ثابت کنید.
یکی از مزایای گره گازور توکار، سهولت در فیکس شدن فنرهای به کار رفته در آن است. این باعث افزایش استحکام لولا در هنگام باز و بسته شدن کابینت می شود.

برای مشاهده و خرید هر گونه لولای کابینت اینجا کلیک کنید.

  • ۰۱/۰۹/۰۳
  • مصطفی بخشیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی