وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ دونستنی: مرجع اطلاعات درباره دکوراسیون، مهاجرت، تابعیت و پوشاک

در وبلاگ دونستنی ما اطلاعات مفیدی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... به شما معرفی میکنیم

وبلاگ آموزشی دونستنی مرجعی تخصصی درباره حوزه های مهاجرتی، تابعیت، پوشاک، دکوراسیون و ... می باشد که سعی بر این داریم تا اطلاعاتی مفید و کاربردی درباره این حوزه های جذاب به شما ارائه کنیم.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

مقدمه ای بر دستبند نقره
طراحان و تولیدکنندگان زیورآلات مختلف از جمله نقره این زیورآلات را در طرح ها و مدل های مختلفی تولید کرده اند که در ادامه با چند نمونه از مدل های موجود به آنها می پردازیم:
دستبند نقره با آویز:
همانطور که از نام این نوع دستبند پیداست، این نوع دستبند دارای جذابیت های پنج یا شش گانه است و ظاهر این جذابیت ها بسته به سلیقه می تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی اشکالی که در طرح های آویز بسیار رایج است اغلب به صورت ماهی، قفل، کلید، قلب، رد پا و ... می باشد.


دستبند نقره بدون آویز:
در واقع این مدل از دستبندها نسبت به دستبندهای آویز محبوبیت کمتری دارد اما از نظر بصری از طراحی بسیار زیبا و منحصر به فردی بهره می برد.
دستبند نقره با زنجیر:
این نوع دستبند بسیار نازک است و از چندین زنجیر تشکیل شده است که با دست پیچیده شده اند. در واقع می توان گفت که در ساخت این دستبندها از طرح های بسیار ظریفی استفاده شده است، بنابراین خانم هایی که به دستبندهایی با طراحی ظریف علاقه دارند، دستبندهای زنجیره ای نقره می توانند انتخاب خوبی برای آنها باشند. یک دستبند زنجیری نقره، اگرچه ظریف است، اما بسیار ساده و پیچیده است.
دستبند نقره تخت
این مدل دستبند نقره زیباتر از مدل های دیگر است و معمولاً از آهن نقره ساخته می شود. در واقع دستبند نقره حدید به راحتی و به طور کامل روی دست شما قرار می گیرد و می توانید ظاهر آن را مشاهده کنید.
دستبند نقره با سنگ های تزئینی:
در ساخت این نوع دستبندها از سنگ های قیمتی مانند عقیق، زمرد، یاقوت سرخ و شرف الشمس استفاده می شود که نسبت به سایر دستبندها قیمت بسیار بالاتری دارند.
مراحل ساخت دستبند نقره

بیشتر بدانید: دستبند سنگی چست ؟
اولین مرحله در تولید دستبند نقره، مرحله طراحی طرح کلی دستبند است. ابتدا طراح مدل دستبند ساخته شده را روی کاغذ با ابعاد آن ترسیم می کند. یکی دیگر از الزامات در مرحله تولید این است که ابتدا معادن نقره مورد نیاز است. مرحله تولید با تامین مواد معدنی مورد نیاز برای تولید آغاز می شود.
به طور کلی بسیاری از شرکت های موجود در بازار از استخراج مس برای کاهش هزینه ها و کسب سود بیشتر استفاده می کنند. با این حال، فلز مس استفاده شده باعث کدر شدن جواهرات نقره می شود. علاوه بر این، این تکنیک منجر به کیفیت پایین و عمر کوتاه می شود.
بهترین راه برای به دست آوردن مواد اولیه نقره در تولید دستبند نقره مخلوط کردن آن با آلیاژ است. با توجه به این روش می توان گفت نقره دوام بیشتری دارد و به مرور زمان قرمز نمی شود.
در قسمت ساخت دستبند نقره می توان دستبندهای ساده و سنگی ساخت. اگر دستبند با سنگ های قیمتی یا قیمتی ساخته می شود باید از نقره 1000 عیار در اطراف سنگ ها استفاده شود. این برای استفاده آسان از سنگ بسیار مهم است.
انتشار نقره
شاید پرسیده باشید که تخفیف چیست؟ برای توضیح کیفیت کار باید بگوییم زیورآلاتی که در بازار می بینید مدت زمان تولید بسیار بالایی دارد. قسمت پایانی جواهرسازی به نام مکرج کاری یا مرسا کاری شناخته می شود. در این مدت، جواهرساز مالیات فلزات گرانبها را بر فلزات گرانبها می گذارد.

بیشتر بدانید:  دستبند چزمی چیست؟
همچنین ممکن است فکر کنید که از چسب یا ماده ای مشابه برای قرار دادن جواهرات روی فلز استفاده می شود. اما باید بگوییم که او سخت در اشتباه است. او زرگری است که به کمک هنر خود سنگ های قیمتی را در فلزات کمیاب می سازد. در واقع سنگ های تزیینی را روی پایه ای که برای این منظور طراحی شده است قرار می دهید.
این مرحله حساس که به مکرج کاری یا خاتم کاری معروف است، یکی از مهم ترین بخش های ساخت و طراحی زیورآلات است. زیرا به مهارت و دقت یک جواهرساز نیاز دارد. هرچقدر نگین زیبا تراشیده شود، اما سنگ تزئینی به خوبی روی آن نصب نشده باشد، نتیجه نهایی زیبا به نظر نمی رسد.

برای خرید و مشاهده دستبند های نقره اینجا کلیک کنید.

  • ۰۱/۰۹/۰۳
  • مصطفی بخشیان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی